• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2014-10-18 16:28:28 följande:

Corran: klart det känns jobbigt. Det är ju en sorg. Låt den vara så länge det behövs!

Lycka till med nästa försök.

Jag vet att vissa blir rekommenderade att vänta ett tag med nya försök pga kroppen och den psykiska biten. Men är det om man varit gravid längre tid?

Tycker det är så förvirrande att alla säger olika, vissa läkare/bm säger kör på direkt om det känns bra, andra säger vänta nån mens...
    Jag känner att jag vill försöka direkt, jag skulle snarare må sämre av att vänta. Att vänta låt säga 2 månader skulle betyda att jag missar 2 chanser jag skulle kunnat bli gravid på.

Jag tänker lite som så att om jag slutar blöda fort och inte har ont och om äl kommer som den ska så borde det betyda att min kropp är redo för en ny graviditet. 
    Är man inte redo varken fysiskt eller psykiskt så blir man troligtvis inte heller gravid om man försöker.

Får helt enkelt känna efter hur det känns när blödningarna slutat! 
  • corran
    Kawinna skrev 2014-10-19 01:24:45 följande:
    Tyckte också att det kändes svårt att veta efter mitt mf. Men vi körde ju på på en gång och det gick ju bra

Tycker det låter som att du har en bra inställning till det hela!
    Jo men du fick väl ett mycket tidigt mf? Blir ju nästan som en mens då typ nu är jag ju lite rädd att det ska finnas rester kvar och därför missgynna en ev ny graviditet...
    aja blir bara knäpp av att tänka på det..

Ja jag försökerr håller humöret uppe och tänka positvt trots allt :)
  • corran

Ja jag får hoppas äl kommer igång snart så fort jag slutat blöda :)
    Blöder fortfarande en del men det blir mindre iaf för var dag!

• corran

Förvirrande med så många olika datum, men huvudsaken att bebisen mår bra och växer :) Skönt att få ett extra ul! :)

• corran
    Kawinna skrev 2014-10-27 04:09:04 följande:
    Vad skönt att det gick så fort har ni bestämt er för att försöka på en gång?
    Ja vi kommer köra på :) 14 dagar har gått nu och hoppas ju på äl snart!
  • corran
    Mysk skrev 2014-10-26 15:01:49 följande:

Här är en till som försöker få ett syskon :)

Välkommen hit :) Vilket försök är ni på?
  • corran
    saranen skrev 2014-10-27 10:01:30 följande:

Hörrni tjejer, kan ni hjälpa mig med en fundering jag faktiskt inte blir nå klok på hur mycket jag än googlar o letar.

Satt här hemma i soffan o spana igenom mina 4 senaste menscykler och inser att jag har ju för rackarns en lutealfas på bara 10 dagar (11 dagar en månad). Klassas de som normalt (14 sägs ju vara standard) eller bör man ringa någon o kolla......

10-16 är väl normalt? Eller är ddet 12-14 kanske? inget aning men om du har äl så borde det ju inte spela något roll :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-10-30 21:57:06 följande:
    Det är ju det att ägget ska hinna fästa. För kort lutealfas kan försvåra att bli gravid, därför ska man kolla upp om man har för kort.
    Jaha då är jag med :/ Kanske är lika bra att ring och kolla vad de säger iaf :)
  • corran
    saranen skrev 2014-10-30 23:57:00 följande:

Bim idag. Ingen mens har visat sig...

Spännande! När du testa? :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)