• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2014-09-01 09:24:53 följande:

Jag blöder mer idag :(

Tror att äl test även kan ge utslag vid mens? Det finns ingen möjlghet att det kan vara mensen? 
  • corran

Digitala har ökat från 1-2 till 2-3 nu så det känns bra :) Ska göra ett till om typ 1 vecka (måste göra det) haha så får hoppas det står 3+ på den!

• corran

Kawinna - låter jobbigt men det kommer du fixa!! :) Vilken vecka är du i nu? :)

• corran
    Milleman skrev 2014-09-01 12:12:23 följande:
    Jag är bara på dag 23 och jag har ju lång cykel, ofta på 36 dagar. Så det verkar ju ologiskt. Men undantag kan ju klart ske.
    Tror faktiskt också att det är mensen! Min cykel va på 30 dagar en månad sen nästa 26 helt plötsligt.. inte lika stor skilland som för dig men det kan vara möjligt! Kroppen har balla ur ibland! Du får börja test med äl test tidigare nästa månad :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-09-01 19:15:55 följande:
    Fast nu har blödningen avtagit. Vi får se helt enkelt. Haha tänk vad kroppen kan spela spratt ibland.
    Haha knas! Hoppas det börjar bete sig normalt snart iaf! Obland blir man riktigt galen av vad kroppen håller på med :O
  • corran
    Kawinna skrev 2014-09-01 20:17:47 följande:
    Är i v. 13 (12+4) tiden går fort men långsamt
    Oj redan?? :) snart får du känna sparkarna :D
  • corran
    Kawinna skrev 2014-09-02 06:35:31 följande:
    Det hoppas jag verkligen! Men räknar med dem först i v. 20 så någon vecka kvar
    Ja det är väl det vanligaste kanske :) Jag kände rörelser redan i v 13 sen sparkar i v 14-15 :)
  • corran
    Erli skrev 2014-09-02 10:07:53 följande:
    Med sonen kände jag i v 15+ men moderkakan låg då baktill. Nu ligger moderkakan fram så det lär väl dröja innan jag känner något denna gången :/ 16+3 idag.

Väntar nu på att bm ska ringa upp. Haft huvudvärk i ca två veckor (har gått över med alvedon, men fått äta alvedon dagligen). Sedan i söndags har jag sprängande/ bultande huvudvärk, illamående och kan bara ligga still och blunda. Alvedon hjälper inte ett dugg.

Detta i kombination med foglossning som blir värre för varje vecka, det tar all energi från mig :(

Blir så ledsen, jag vill ju må bra och njuta av vår kommande lilla bebis.. Stackars sambon har fått sjukanmäla sig från jobbet för att ta hand om sonen de senaste dagarna, jag kan inte ens ta mig ur sängen för tillfället..

Blääää! Förlåt men behövde få gnälla av mig lite.

Någon som haft sån här huvudvärk som vet vad det kan bero på?

Vid inskrivning låg blodtrycket på 100/50, hb 131 så det var ju bra då. Hur snabbt kan det ändras?
    Jag hade min framvägg :)
    Usch vad jobbigt du har det :( Hoppas du kan få hjälp så du mår bättre! 
    Det kan ändras väldigt snabbt! Så ta järntabletter :) Fick jag göra hela gravisiteten.
  • corran
    Erli skrev 2014-09-02 10:39:38 följande:
    Pratat med bm nu.. Finns inte en läkartid på drygt två veckor!!! Fy fan vad dåligt! Bara att stå ut då antar jag.

Fick komma om en timme och kolla hb och blodtryck men hon sa bara att huvudvärken förmodligen bara är pga hormoner.. F*n så besviken jag blir :(

Har problem med magen både som gravid och icke gravid så undviker helst järntabletter så långt det går, men får se vad det ligger på om nån timme..
    Men va? Så dåligt!!
    Ja jag får rätt kass mage av de också, men blutsaft då eller vad de heter?

Berätta sen hur det gick! <3
  • corran
    Erli skrev 2014-09-02 13:49:17 följande:

Blodtryck och hb var bra, så järntabletter var inte aktuellt än.

Men ja, hon sa att det låter precis som migrän så får vänta på att läkare ska skriva ut nån smärtlindring.

Dock ringde bm strax efter jag kommit hem och hade då fått ett återbud till läkaren så imorgon får jag komma dit :D sååå skönt!!

Åh va bra!! Vilken tur! :) 
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)