• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

saranen skrev 2014-09-27 09:03:21 följande:

Kan ju tycka att det borde lösa sig! Är ju 2v till får tänka positivt så kommer allt lösa sig och ni får en fantastisk resa!!!!

Jo men det är ju det att det kan ta lite tid att ställa in insulinet rätt... men men, vi får se
    Milleman skrev 2014-09-27 09:36:09 följande:

Har inte haft någon specifik äl-känning. Det har varit väldigt konstigt denna månad med en pytteytteblödning och flera ggr då jag trodde äl var på gång.

Är på dag 49 idag.

Konstigt... hade själv en cykel på 45 dagar en gång, då var det mycket som hände runt mig så det var nog därför. Kanske är något sådant för dig nu?
  • Kawinna
    saranen skrev 2014-09-28 07:51:07 följande:

Ja verkligen!

Maken har frågat 2ggr den här veckan om jag kollat om jag är gravid. Han tycker humöret är vääääldigt likt hur det var innan vi plussa med sonen. Har molvärkt från o till i både mage o rygg samt öma bröst om man tar på dem (vilket jag aldrig har!) så hoppas hoppas det är ngt den här månaden annars kommer jag bli galen på kroppen. Haft så här sedan ÄL +5.

Spännande
    lilljohansson skrev 2014-09-28 14:42:46 följande:

åhh va o kollade på barnvagnar idag =)

Vad roligt har börjat kolla lite på nätet här så blir väl att ge sig ut och testa lite snart!
  • Kawinna
    lilljohansson skrev 2014-09-28 21:34:17 följande:

ja det va riktigt kul.. tror vi har bestämt oss för vad det blir för nån =)

Vad blir det då?
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-09-30 22:46:03 följande:

Dag 52. Verkar som mensen kommit. Det var ju på tiden att nått hände :) lär ju inte bli lätt att pricka nån ägglossnibg för vår del. Blir dyrt med ältester att ta varje dag alltid.

Okej, skönt det i alla fall :) Förhoppningsvis ordnar det upp sig för dig snart!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-10-06 18:29:41 följande:

Nån som börjar få liten mage än? :) Vill ni dela med er av en bild så vore det roligt!
    Erli - du mpste ju definitivt ha fått en lite bebismage? :D 
    Själv känner jag mig väldigt stor redan, antar att det blir så om man får barn tätt? Men det är väl bara svullnad än så länge ;)

Jo magen "ploppade" ut för någon vecka sedan :) Haha Känner hur den lille lever rövare där inne ibland också. På fredag ska vi på RUL så det blir spännande! :)
  • Kawinna
    corran skrev 2014-10-10 18:56:13 följande:

Hur gick rul? :) 

Det gick jättebra! fick samma bf och den är normalstor vilket känns skönt.

Imorgon bitti drar vi till usa, ska bli kul!
    Erli skrev 2014-10-10 20:59:13 följande:

Heeej :)

Har inte varit så aktiv här på ett tag.. Jag vet att man inte ska klaga men jag mår verkligen piss ren ut sagt! Vidrig foglossning, är numera ordinerad kryckor för att avlasta om jag är uppe och rör mig, citodon för huvudvärken och bäcken smärtor. Precis avslutat andra uvi:behandlingen = smärtsamma sammandragningar!

Är så obeskrivligt rädd för att han ska vilja ut alldeles för tidigt. Tyvärr tror både jag, bm och läkare att han kommer att komma ut tidigare, bara att hoppas att vi kan komma så långt som möjligt och förhoppningsvis förbi v 34.. V 21+4 nu så det går extremt långsamt.

Känner mig ledsen och utmattad av oro och smärtor. Går hos psykolog nu vilket känns skönt då jag kan ventilera lite med henne och få stöd med allt!

Men min lilla kille sparkar och lever rövare i magen, främst kvällar och nätter ;) magen är stor!! Större än med sonen i denna veckan. Ska försöka få in en bild nu i helgen så får du se :)

Hur mår du? Och hur mår ni andra? Hur långt har ni kommit nu?

Låter inte kul hoppas att allt går bra
  • Kawinna
    corran skrev 2014-10-15 12:18:20 följande:

Blir tyvärr en tråkig nyhet nu, va på ul igår i det jag trodde var v 11. Visade sig att fostret är dött sen v 9. 

Kommer genomgå "abort" imorgon, kommer vara kvar på sjukhuset tills allt är klart.

Känns rätt tufft just nu men jag tror att efter morgondagen så kommer det nog kännas bättre och man får börja blicka framåt och se framemot att försöka igen.

Jag beklagar verkligen sorgen, måste kännas tungt. Fy vad tråkigt för er! Kram <3
  • Kawinna
    corran skrev 2014-10-12 20:38:14 följande:

Kawinna -Fick ni veta kön? :)

Va kul, hur länge blir du borta? :)

Vi tog inte reda på kön men tyckte nog det såg ut som en tjej vi får se när den kommer!

Vi ska vara borta tre veckor.
  • Kawinna
    corran skrev 2014-10-17 18:37:13 följande:

Det gick bra igår, känns fortfarande jobbigt men det är okej. 

Vi kommer börja försöks dirket troligtvis, beroende på hur kkroppen återhämtar sig, hur länge jag blöder m.m.

Ska dra iväg en beställning på äl test och gravtest så jag kan se så att hcg sjunker som det ska och förhoppningsvis hitta ägglossingsdagen. 

Vet inte vad som är det normala men hoppas ju att äl blir om 2-3 veckor ca.

Skönt att det gick bra men förstår att det känns tungt. Är så ledsen för er skull.

Hoppas ni blir gravid snabbt igen!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-10-18 19:27:02 följande:

Tycker det är så förvirrande att alla säger olika, vissa läkare/bm säger kör på direkt om det känns bra, andra säger vänta nån mens...

Jag känner att jag vill försöka direkt, jag skulle snarare må sämre av att vänta. Att vänta låt säga 2 månader skulle betyda att jag missar 2 chanser jag skulle kunnat bli gravid på.

Jag tänker lite som så att om jag slutar blöda fort och inte har ont och om äl kommer som den ska så borde det betyda att min kropp är redo för en ny graviditet. 

Är man inte redo varken fysiskt eller psykiskt så blir man troligtvis inte heller gravid om man försöker.

Får helt enkelt känna efter hur det känns när blödningarna slutat! 

Tyckte också att det kändes svårt att veta efter mitt mf. Men vi körde ju på på en gång och det gick ju bra

Tycker det låter som att du har en bra inställning till det hela!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)