Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
Ja det är väl det vanligaste kanske :) Jag kände rörelser redan i v 13 sen sparkar i v 14-15 :)
Ja det är väl det vanligaste kanske :) Jag kände rörelser redan i v 13 sen sparkar i v 14-15 :)
Ja ferritin-värdet låg inom normalområdet. Är själv sjuksköterska och har lite kontrollbehov så jag har fått se alla provsvaren direkt när de kommit :)
Precis som du säger, fladder nere vid troskanten typ :) Spec om jag satt "ihopvikt" så sprattla det mycket, tror bebis blev sur när det blev trångt ;)
Blödningarna verkar vara helt borta nu som tur är :)
Ringde bm idag också, inskrivning blir inte förrän 14e oktober!
Velar fram och tillbaks om jag ska boka in ett privat ul runt v 12, bara för att! Vill så gärna se att det faktiskt finns en liten där inne med ett tickande hjärta. Känns alldeles för långt att väntar ända till rul..
Någon annan som tänkt göra det? :)
God morgon!
Liten uppdatering här..
Var hos läkaren på mvc igår pga denna fruktansvärda huvudvärk som bultar dygnet runt. Han var dock väldigt osäker på om det verkligen var migrän så jag blev inskickad till akuten för en neurologisk bedömning.. Nu ligger jag på en avdelning sedan igår kväll och har tagit massor med prover, de är orolig för att det ska vara en liten propp i huvudet och vill nu utesluta det innan de ev sätter in migränmedicin. Känns väldigt konstigt om det skulle vara en propp men det är ändå skönt att de tar det på allvar och kollar, hellre en gång för mycket än för lite.
Hoppas ändå på att få komma hem i eftermiddag, saknar min lilla son, mannen och alla djuren :(
Magen har blåst upp som en ballong! Helt sjukt...därför inhandlande jag några mammaplagg idag! :) Så jäkla skönt med mudd för magen.
Den värsta svullnaden lär väl lägga sig snart, men längtar så mycket efter den riktiga bebismagen!
Nån som börajar få liten kula än? :)
Min man säger att jag är gravid nu. Får se om det stämmer :P
Har haft småblödningar till och från i 10 dagar nu, imorgon ska jag ringa bm och fråga om jag kan få ett vul! Orkar inte gå runt och oroa mig varje dag.. Blöder inte alls mycket bara lite rosa flytningar ibland men det är väldigt jobbigt det med!
Annars mår jag rätt så bra, dock fått sjukt mycket finnar, överallt!! Ryggen, bröstkorge, kinderna.. mindre roligt :( Känner mig så ful!
Tog ett nytt test precis (annat märke) och det visar också plus! Jeaj! :) gravid direkt efter förra mf.
Hoppas så att det lilla pyret vill stanna denna gång!
Tack för ni finns och stöttar! Grattis allihop med plus och en stor lyckospark till er som försöker!
Fått tid för vul nu på fredag, kommer då var i v 6+0. Borde man kunna se hjärtat slå då tror ni?
Hej.. Har en grabb på nio månader ich vi började syskon försöken redan efter sex månader.. Sitter gravid nu å vet inte riktigt i vilken vecka men nånstans mellan 10-13
Ska till s-mvc på tisdag för att visa mina blodsockerkurvor och kanske något mer. Stod läkarundersökning på kallelsen så hoppas vi får lyssna på hjärtljud eller något sånt
Idag ska vi på husvisning så det känns ocksåsspännande!
har inte varit så aktiv här nu.. beror på att jag ligger sjuk o sambon har vart sjuk i 3 veckor så har vart lite annat fokus.
i tisdags va vi på ultraljud och jag blev tillbakaflyttad ( eller säger man framflyttad?) enligt sista mens så skulle jag vara i 13+1 idag men enligt mätningen på bebisen så e jag i 11+5 så mitt nya datum tills vidare är 27 Mars istället för 18 Mars..
Men det viktiga e att allt såg bra ut.. och att det bara e 1 bebis :P