• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Fast så hade jag ju positivt äl-test på tisdagen.

Hmmmm, åh vad svårt detta är. Det där med att ligga varannan dag alltid funkar liksom inte för oss :P

• Milleman

Nä nu vart det nog kört ändå... :(

Nu gör vi ett försök till sen pausar vi några månader.

• Milleman
    lilljohansson skrev 2014-08-11 19:59:38 följande:
    tråkigt! Får man fråga varför ni pausar?
    Många anledningar. Jag mådde fruktansvärt dåligt av värmen när jag var höggravid och svullnade upp som en säck potatis av vätska. Det i samband med fruktansvärd foglossning skrämmer mig att ev gå igenom igen. Sen har jag en nära vän som jobbat på bb och skrämt mig lite med hur fullt och kaos det är att föda under sommaren med semestrar och dylikt.

Sist men inte minst så har jag några kilo för mycket på kroppen som jag ångrar att jag inte jobbade bort innan graviditet så vi sa att vi ger det en chans till, om det inte blir nått då heller så ska jag satsa på bra kost och träning ett halvår så ser vi sen :) min kropp kanske håller bättre för en graviditet om jag inte bär på extrakilona.
  • Milleman
    lindblomatilda skrev 2014-08-11 21:39:44 följande:

Hoppas alla här plussar snart! 

Själv väntar jag på äl, dagarna har nog aldrig gått så sakta som nu..

Samma här. Pga lång cykel har jag nästa äl om 3 veckor. Sååå drygt!!
  • Milleman
    lindblomatilda skrev 2014-08-12 19:18:10 följande:

En fråga ifrån ingenstans, men var bor alla i landet? :) 

Göteborg
  • Milleman

Inför vårt nästa försök tänkte jag samla ihop alla tips och ideér för att öka chanserna.

Vill gå ner några kilo men läser att det kan rubba ägglossningen och det vill jag ju självklart inte :/

Har ni tänkt på vilket glidmedel ni använder? Läste om det nu och det verkar vara många som minskar spermiernas rörlighet :(

• Milleman
    Sofie92 skrev 2014-08-13 07:37:17 följande:

Jag bor i Dalarna och jag är i stor chok då jag plussade nyss Glad Jag kan inte fatta de, jag har inte haft nå känningar alls. Med tanke på att jag hade så oregelbunden mens så vet jag inte i vilken vecka jag är. 

Gratulerar!! :D du får boka in vul
  • Milleman
    corran skrev 2014-08-15 16:42:43 följande:

Äl verkar var över nu så nu har vi gjort det vi kunnat, bara hoppas på det bästa nu :) 
    Hur går det för er andra? När har ni bim? Jag har den 29e ca :) 

Jag räknar med att ha äl runt 1/9 och då bim runt 15/9. Så himla drygt. Jag älskar lång cykel, utom just nu! :P
  • Milleman
    corran skrev 2014-08-15 18:28:49 följande:
    Åh förstår det..Fick du mens nyss eller? 
    Ja precis.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)