• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-07-20 08:55:50 följande:

Haha ja det blev babblarna och en smörgås imorse för sonen under tiden vi smet in i sovrummet ;) hoppas hoppas det tar sig nu!

Haha det är rätt!! Man får hitta sina chanser.
  • Milleman
    corran skrev 2014-07-20 13:59:16 följande:
    Haha ja hur går de för dig? :)
    Jodå. Räknar med att ha ägglossning denna veckan.

Har gått upp lite i vikt och är så arg på mig själv. Gick ner i vikt i våras för att ha en bra utgångspunkt till graviditet. Så har jag gått upp allt igen och känner just nu att det är orättvist för min kropp att bli gravid nu.

Pendlar väldigt i tankarna nu. Om jag blir gravid får jag väl tänka på att äta riktigt bra och röra mig det som går.
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-07-23 09:24:34 följande:

gjorde ett cb digital imorse som visade 2-3.. men enligt sista mensens första dag så e jag i v.6.. 
    nån som kan hjälpa mig räkna ut hur långt gången jag e?

De testen räknar från befruktning, alltså ägglossning. Och den sker ju 2-3 v efter mens. Så det stämmer ju då :)
  • Milleman
    corran skrev 2014-07-23 15:08:36 följande:
    Brukat du märka av på flytningR när äl närmar sig? :)

Känner igen de där med vikten...väger mycket mer än vad jag vill/borde göra :/ det är verkligem inte lätt att ta tag i det..
    Ja mycket mer flytningar. Men hade konstigt nog det två dagar förra veckan med. Men börjat få mer nu igen.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-07-25 08:19:30 följande:

Jag är så fruktansvärt trött så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Känns som om jag knappt orkar lyfta mina ben och gå ibland. Blir ganska jobbigt när jag jobbar, måste ju vara på alerten då liksom... Någon som har något tips på vad jag ska göra?

Usch vad jobbigt! Kan du flexa i ditt jobb och har chans till vila? Denna värmen slår ju ut alla.

Ta powernaps och drick massor!!!
  • Milleman

Brukar er ägglossning göra ont? Har nu ont som mensvärk i magen. Enligt appen (som jag inte kan gå efter slaviskt pga oregelbunden cykel) har jag ägglossning idag.

• Milleman
    corran skrev 2014-07-25 20:33:46 följande:
    Jag jag känner av äl i form av mensvärk
    Ja då är det kanske det jag känner. Har inte tänkt på det innan.
  • Milleman

Känns så jobbigt men jag är skiträdd för att berätta för min chef om graviditet. Det har varit mycket personalombyte senaste året och innan sommaren tittade chefen på mig och den andra unga tjejen och sa "och nu kommer inte någon av er tillbaka efter sommaren och är gravid!"

Visst, med lite skämt i blicken, men jag vet att det inte bara skulle bli glädje :( det kan vissa dagar få mig att inte vilja försöka bli gravid.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-07-26 09:28:26 följande:
    Strunta i vad chefen säger! Kör på, det är ju det ni vill smile1.gif
    Jo. Men när det är en så liten arbetsplats blir det så känsligt när det kommer på svaj.

Haha jag har lite ont i magen och mår lite illa idag, är lite stressad! Fick bara tanken "jag vill inte bli gravid och må såhär!" ;) hade lätt valt surrogatmamma :P
  • Milleman

Vet ni hur länge äl-testen visar starkt? I onsdags och torsdags ökade flytningar, i fredags och lördags som mensvärk i magen.

Nu ingenting men tog ett test och det visar ju rätt starkt.

Vi hade sex tisdag torsdag och fredag men är nu ifrån varandra.

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)