• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Ja verkligen!

Jag är så naiv, det tog sig så snabbt förra gången så vi har lite "räknat" med det nu med. Men det kanske var ren tur sist.

Tänk om vi alla tre som har bim då plussar. Häftigt! Dela med er av alla symptom :)

Jag är såå otålig ;)

• Milleman

Jag är öm i brösten. Men det vore väl alldeles för tidigt att tro att det skulle vara gravsymptom. Men jag brukar inte få det såhär vid äl heller.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-24 19:22:43 följande:

Ja, precis smile1.gif känns som att det tagit, men det är nog mest för att jag vill så mycket :p
    Haha jag känner samma. Men det är väl för att man hoppas. Har haft ont i fogen idag men det kan i allra högsta grad bero på att jag haft planeringsdag och suttit på en stol i icke korrekt ställning.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-25 07:41:45 följande:

Milleman skrev 2014-06-24 22:56:33 följande:

Jag vill också kunna testa snart!!

När ska ni testa? :) Jag plussade ju på äl +9 förra månaden så kommer nog ha svårt att hålla mig längre än så skulle jag tro...
    Jag hade nog tänkt efter bim. Eftersom jag har så oregelbunden cykel så vet jag egentligen inte när bim är.

Jag tror jag går efter om jag har symptom med :)
  • Milleman

Jag har en märklig känsla i magen. Skulle duscha av sonen men kunde inte riktigt böja mig för det tog emot längst ner i magen. Kändes svullet :S

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-26 07:43:12 följande:

Usch försöker dra ner på kaffet och jäklar vilken huvudvärk jag får! Hoppas det går över snart :)

Jag är beroende av Coca Cola Zero och vill också dra ber. Svårt nu på sommaren bara. Om jag inte dricker Cola en dag får jag spränghuvudvärk och skakar som ett asplöv. Funderar på att köpa koffeintabletter.

Jag är irriterad på mig själv med. Från nyår har jag tränat och ätit sunt för att ha en bra vikt och kropp inför graviditet. Men när jag nådde mitt mål i maj så slappnade jag av och började äta skräpmat osv. Förra graviditeten var jag så stor och tjock så jag inte ens vill se foto på mig själv. Det var alldeles för tungt för min lilla kropp. Vill slippa det denna gång :/
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-26 11:53:35 följande:
    Jag försöker stå ut bara, sista jag försökte dra ner så tog det drygt en vecka sedan gick det bra. Men koffeintabletter är väl inte bättre? Det är ju koffeinet som inte är bra för bebisen.

Vill försöka hålla min vikt ungefär som den är nu, även när jag är höggravid. Är idag överviktig och tror att jag lätt skulle gå upp under en graviditet.
    Var det för att du åt mer eller var det vätska eller något annat som gjorde att du la på dig mycket sist?
    Det är rätt mycket koffein man ska få i sig vad jag förstått innan det påverkar bebisen.

Jag tänkte kanske ta koffeintabletter i övergången, tänker att en del av beroendet ligger i att jag är van att dricka det. Så tänkte vänja av att dricka Cola men vill ändå vara pigg. Typ. Men efter semestern ska jag dra ner det. Eller om jag skulle plussa nu, då blir det neddragning direkt.

Förra graviditeten var jag sängliggande och tröståt mycket. I slutet var det även grymt mycket vätska i min kropp. Nästa gång kommer jag tänka mycket mer på vad jag äter.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-26 22:29:41 följande:

Jaha smile1.gif ja, men det är ju det som gör det så svårt att sluta, för att det är en vana liksom.

Okej, var det en jobbig graviditet i övrigt? Jag är rädd att jag kommer börja svulla men hoppas verkligen att jag kan hålla mig ifrån massa godsaker!
    Jättejobbig. Därför vi väntat med andra barnet för vi inte vet om vi orkar gå igenom en ev lika jobbig graviditet till.

Jag var heltids sjukskriven från v 8-10 nånting. Kryckor och sängliggande pga grym foglossning. Sen samlade jag massa vätska och blev ju rätt deppig pga situationen. Tog lång tid även när sonen var född innan jag vart glad igen.

Har fortfarande (3 år senare) fortsatta, men dock lindriga, problem med ena fogen.

Sjukgymnasten sa att det inte finns en chans att jag klarar mig ifrån foglossning i en ny graviditet. Men jag hoppas att vi kan göra allt för att den ska bli så dräglig som möjligt.
  • Milleman

Har börjat få "konstigt" ont i magen. När jag sitter ner och lägger händerna på magen gör det ont under naveln. Som att något tar i. Inte helt olikt så det kändes sist när livmodern börjat växa. Så är ju inte fallet nu men det är över en vecka till jag bör ha mens och brukar inte känna såhär. Idéer?

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)