Har mått bättre genom att jag haft mindre illamående. Kräktes bara 3-4ggr i början och slutade i princip helt att må illa runt v 16. Sist mådde jag illa och kräktes i princip varje dag till v 22-24 nånstans. Dock har jag börjat haft mer ont i magen än sist. Kände obehag i magen hela graviditeten sist när jag åt eller precis hade ätit. Denna gång kände jag igen det i början, men nu har det liksom blivit ömt så in i norden. Ska ta upp det med bm 10/8. Fick höra på rul att moderkakan ligger i framvägg denna gång, vilket gör att jag nåste på extra ul runt v 32 för att se så den flyttat sig. Känner en väldigt hård knöl liksom längst ner i magen, får för mig att det är moderkakan. På rul sa barnmorskan att jag inte skulle oroa mig över moderkakans placering, då det tydligen var ganska vanligt och att den oftast lägger sig rätt till extra ul. Men jag undrar ändå om de kan ha nåt med min magsmärta att göra. Igår kunde dottern knappt nudda min mage, värst är det att böja mig framåt, eller t.ex. bara lägga benen i kors. Dessutom har jagi många år haft ett jättekonstigt problem med magen. Ibland när jag ätit eller tränat så får jag direkt efteråt enorm smärta i magen vilket oftast resulterar i att jag måste springa på toa med diarré. Detta ärett problem som i vanliga fall uppstår ca 2 ggr om året, alltså vääääldigt sällan. Har därför aldrig sökt hjälp, då symtomen är så sällan. Men under denna graviditet har problemet uppstått säkert 10-20 ggr. En vecka var det hela 4 ggr. Undrar också just nu om det kan vara moderkakans fel, då bebisen sparkar direkt på tarmarna, annars har man ju moderkakan som lite dämpning emellan. Min sambo tjatar på mig att söka hjälp, men jag har fått för mig att det blir svårt under graviditeten att göra så så mycket åt det ändå. Ofast är det fet mat eller stekt/grillad mat som jag får det efter. Men samtidigt kan jag äta resterna dagen efter utan att känna nåt alls.
Den syskonvagnen snobben lät ju toppen! Finns den på blocket tro ? ;) måste kolla upp :)