• ser91

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Jag känner massa rörelser. Min sambo kände en spark för första gången i söndags. Har känt små rörelser innan men i lördags såg jag rörelser och även sambo . Men vi kände inget med handen. Men i söndags var det mycket kraftigare och nu rör hon sig nästan hela tiden :) Vecka 19+1 idag.

• ser91

Jag mår helt okej :) har haft ont i halsen sen i lördags, vilket verkar vägra försvinna. Nyser ständigt. Hade huvudvärk hela dagen igår och vaknade med huvudvärk nu på morgonen :( vet inte om jag orkar pallra mig till jobbet. Känns som att jag blivit sjuk jätteofta senaste tiden. Tydligen påverkas immunförsvaret av graviditeten Hade huvudvärk varje dag i några veckor - visade sig vara järnbrist vilket jag aldrig haft förut. Har dock inte haft ont förrän igår, sen jag började med järntabletter. Blodtrycket har gått ned som tur är iaf. Min mage är fortfarande ganska liten, men har tagit bilder med några veckors mellanrum och då syns lite skillnad iaf :) Senast i lördags sade en bekant som var här "jag måste fråga, är du verkligen gravid? Det syns ju inte alls, helt sjukt". Syns fortfarande mest när jag ligger ned. Även på bilderna jag tagit syns skillnaden mest på bilderna där jag ligger ner. Väger nu nästan samma som innan graviditeten! Kan fortfarande ha mina vanliga byxor utan problem. Skulle dock ha en jacka på mig i helgen som jag inte haft sen innan graviditeten, men det gick inte att stänga den över tuttarna :P har känt att brösten blivit större och knappt ens får plats i sportbh längre, men trodde inte det var så stor skillnad. Trodde ju magen skulle skapa "klädproblem" före tuttarna iaf :) vecka 21+1 idag.

• ser91

Okej :) skönt att höra iaf :) gick ju ned 5 kg och har gått upp ca 4 av dem. Vet inte hur jag ska klara sista dagarna denna vecka. Är ledig nästa vecka (min första semestervecka). Sen jobbar jag vecka 26 och är sedan ledig v 27-29. Vill inte ligga dålig nästa vecka då jag ska till ullared på måndag. Hatar att sjukanmäla mig men blir kanske tvungen idag. Usch :( vår sjukanmälan sker till en företagshälsovård och vissa sjuksköterskor där är ganska otrevliga - man känner sig nästan skyldig till nåt om man ringer eller som att de tänker "du kan väl jobba". De var jättetrevliga när jag ringde ang min sjukskrivning iaf. Kräktes precis också :( ingen bra dag idag!

• ser91

Ja. Jag blev hemma. Hade inget alternativ kände jag. Kräktes en gång till.. Skulle egentligen ha börjat nu vid 13.45. Sjuksköterskan på sjukanmälan var jättebra och förstod mig till fullo så jag känner ingen "skuld" som jag gjort ibland när jag pratat med dem. Har precis ätit lite. Är konstigt hungrig och illamående på samma gång. Min sambo kom hem tidigt och ska jobba hemifrån och "ha koll" på mig :) känns skönt att ha honom här. Blir förhoppningsvis pigg snart :) Såg att du bränt dig i solen danisen! Tänk på att ha solkräm och försöka vara i skuggan. Har hört att det är ganska vanligt att man får pigmentfläckar av solen när man är gravid, som sen inte försvinner. Min mamma hade inte det problemet iaf så jag kanske inte har det heller. Jag har varit lite i solen oskyddad, men nu har jag köpt solkräm. "Better safe than sorry" tänker jag :)

• ser91

Okej! Tur det iaf. Räddade nog en del av brännan. Kunde blivit mer menar jag ;) mått bättre till och från under dagen men min mage är lite ur balans. Hoppas att det är kanonbra till imorgon :)

• ser91

Jag är i vecka 21+2 idag :) min mage är fortfarande ur balans och huvudet värker. Nyser och är alldeles slemmig/hostig i halsen. Misstänker att det kan vara järntabletterna som bråkar. Vaknar ofta på nätterna med ont i magen. Tar oftast tabletterna på kvällen innan jag lägger mig. Ska prova ta dem med c-vitamin, typ apelsinjuice då det ska kunna hjälpa. Min mage syns mest om jag ligger, som en liten bula. Jag brukar alltid ha jeans med resår, har alltid tyckt de är så bekväma :P har inte provar mina vanliga jeans på säkert ett år så vet inte om jag kan ha dem. Kan iaf ha mina jeansshorts och ett bar andra shorts med knapp :) har inte köpt mammabyxor än, kanske blir något par nu på måndag när jag ska till Ullared. Om jag nu blir bättre så att jag kommer iväg.

• ser91

Vi var i ullared nu måndag-tisdagså kom hem igår kväll :) Köpte massa bebissaker. Känns overkligt att vi handlar åt oss själva och vårt barn. Är också orolig att något ska gå snett mot slutet! Men samtidigt måste vi ha sakerna om det går som planerat :) Barnrummet är så gott som klart. Tapeter, golv och de flesta av listerna är på plats. Saknas el-, element- och lamputtag som elektrikern ska sätta på plats när han får tid (en bekant till oss). Ska också börja titta efter skötbord och barnvagn. Ett par bekanta säljer sin vaagn till oss om vi vill ha den. Vet inte vad det är för vagn, måste kollas upp :) tror jag vill ha en kombivagn, hur tänker ni? Ska kolla efter 2 st skötbord, ett till nedervåningen och ett till övervåningen. Ska skaffa ett skötbord för badkar att ha på nedervåningen och ett med skåp till övervåningen att ha i barnrummet.

• ser91

Jag får fortfarande höra att min mage är liten. De som inte vet att jag är gravid skulle nog inte kunna lista ut det heller bara genom att titta på mig. Känner av rörelser väldigt ofta, vet dock inte läget på moderkakan. Har i alla fall gått upp mycket i vikt senaste veckorna. Brösten är tydligen enorma, vilket en bekant reagerade på. Jag har märkt att jag inte kan ha mina bh:ar längre. Köpte nya i Ullared som var 75dd, var nästan små de med :P Har köpt massa bebissaker. Tänkte köpa spjälsäng igår men den vi vill ha var slut på ikea. Tänker också att jag kommer vara lika ledsen oavsett vilka saker vi har eller om rummet står klart. Vi har inga barntapeter eller typiska "barnmöbler" iaf. V 22+6 idag :)

• ser91

Snobben00: vi köpte bl.a. babygym och babysitter. Fanns ganska många babygym att välja bland. Tror de kostade från 279 kr och uppåt eller så. Vi köpte en babysitter som var svart med stjärnor på. Kostade inte alls mycket, typ 229 kr tror jag (märke babyboom). Vi köpte en lekbåge till babysittern för 79 kr eller vad den kosta :) enda som jag inte fattar att vi inte hittade var en mobil till barnvagn, eller vad det kallas. Iaf en längd med små gosedjur och skallror, hittade ingen sån.. köpte iaf massa andra saker också :) de hade en ganska fin barnvagn också som jag tittade på, men ska kolla blocket och tradera om vi inte köper en bekants barnvagn.

• ser91

Fanns mycket fina och billiga bebiskläder också. Köpte dock inte alls mycket kläder, då vi fått mycket och säkert får mer när det närmar sig :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014