Inlägg från: Gotlänning |Visa alla inlägg
  • Gotlänning

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-05-04 12:58:05 följande:
    Just nu funderar jag på min uppväxt. Lite så. Alla visste att skulle våra lakan ha ett rött kryss över skulle vi dö.
    Vi var utvalda. Lyckligtvis somnade jag inte med den här information. Utan lyckades fly innan allt uträttades 

Ja, jag är född i Sverige och jag har haft en skyddad uppväxt.  Jag har ändå haft en väldigt kort erfarenhet av vad det innebär att vara flykting.
    Inget som kan jämföras med vad dina medmänniskor kan ha erfarit.

Vill du höra deras historia?

Med de orden kan man fundera på vad det är som händer i detta land, tror vi är väldigt många som växer upp i skyddad verkstad men istället för att ge sken av det så är det många som riktar sitt hat mot dem du nämner.

Ryser vid tanken vad som är på väg att hända.

Nej, jag är inte intresserad av deras historia men nog fan har vi rum för att ge dem möjlighet att kunna föra den vidare till de generationer som väntar dem, det är däremot värt att stå upp för.

Nu kanske det inte var det du menade B men jag bara är så förbannat trött på SD och annat j*vla Nazipack... gahhhh!

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 21:59:38 följande:
    Testar om de funkar att kopiera en text.

Romantik och sex med en Adhd -partner

De smälter passionerat samman. Sensuella kyssar, båda inbjudande till varandras intima värme.

Hennes kropp flyttar sig instinktivt närmare hans. Hans händer börjar utforska

... så gör även hennes tankar:

"Lämnade jag tillbaka boken till Biblioteket idag?"

"Hur kom katten in hit?" "Bäst att kolla om diskmaskinen är klar."

Utan återbud är den ende inbjudne gästen plötsligt bortglömd.

De fem vanligaste problemen när det gäller relationer, sex och ADHD

1. Relationsproblem

Män kommunicerar för att de vill ha sex. Kvinnor har sex för att de vill kommunicera.

OK, det är en väldig generalisering, men det pekar ändå på några fundamentala skillnader mellan könen.

Poängen är att finns det svårigheter med kommunikation i din relation, är chansen att det blir sexuella problem ganska stor. Man kan vända på det också; finns det problem med sexlivet så finns det troligen kommunikationsproblem också.

Lösning på problemet:

Ha meningsfulla pratstunder med din partner varje dag.

2. Intimitet och ouppmärksamhet

Sex fordrar en viss grad av koncentration.

Kvinnor kan vid vissa tillfällen tänka på nåt helt annat. Men för män är "felmarginalen" inte lika stor.

Hur det än är med den saken så är det inte direkt upphetsande att inte vara i sin partners fokus under den mest personliga av aktiviteter.

Lösning på problemet:

Ta dina mediciner vi en tidpunkt så effekten finns kvar vid sänggående.

Eller, om du är en "tidig-morgon"- människa; sätt väckarklockan på ringning tjugo minuter innan du egentligen ska gå upp, ta dina mediciner när väckarklockan ringer, och somna om i tjugo minuter.

Eller skaffa en annan väckarklocka och sätt denna på tjugo minuter senare, det är nog enklare.

3. Otålighet

Personer med Adhd vill ha allt de vill ha med en gång, helst igår.

Denna otålighet kan bli krävande, det kan göra sexlivet surt för makan/maken utan ADHD.

Man har bråttom att "komma till", bråttom att skjuta av fyrverkeriet, och bråttom till nästa grej när allt är klart.

Lösning på problemet:

Säg åt din Adhd -partner att sakta ner!

Förklara att även om man ibland bara har tid med snabbmat, så kan det ibland vara trevligt med en lugn middag med tända ljus...

4. Hyperkänslighet

Vanligtvis talar man om hyperkänslighet för beröring, taktil hud, och hur detta påverkar barn. Men det påverkar även vuxna.

Enkelt kan man säga att hjärnan får ta emot för mycket signaler, stimulans, och att det då blir svårt för något annat att "ta sig in".

Om en vuxen med Adhd blir distraherad av hur skjortan känns mot hennes hud, kan man tänka sig hur mycket ett par utforskande händer på hennes rygg känns.

Det tar fokus från vad som pågår, och speciellt när det gäller män kan det få systemen att nitbromsa.

Lösning på problemet:

Håll reda på vad din partner gillar och inte gillar. Ha hans/hennes känslighet i åtanke.

Undvik långa gnugg-sessioner, grovhångel, eller annat som kan ta fokus från det som händer.

5. Tristess

Adhd -personer söker variation.

Båda bör respektera den andres begränsningar och välbehag, men partnern med Adhd behöver ett visst mått av variation för att behålla intresset, och sexlivet är inget undantag.

Lösning på problemet:

Testa olika rum i ert hem eller nåt annat som ni båda kan tänka er ställa upp på för att få lite variation och spänning i er relation.

Och det funkade. Gött!

Nu kanske jag är dum men det verkar som att ADHD-personer knullar och "allt annat runt sex" verkar funka på samma sätt.

Mao, vem du än är så är sex som det är... Just f*cking enjoy it!!!!!
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning
    HäckHäxan skrev 2014-05-14 23:19:45 följande:
    Hahhaha jag hoppas verkligen de knullar smile3.gif

Man tappar dock tråden lättare och man måste lära sig att koncentrera sig på det man gör just nu, OCH på att inte vara ett asshole och stressa på allt, bli klar och studsa upp och greja vidare med annat. Alltså de kanske låter bra, men de är inte speciellt bra i det långa loppet. Hur skönt de än är just då, just i nuet så tappar man en del av kvaliteten på det hela ( enligt mig och min erfarenhet då )
    Jo, tyckte bara du beskrev hur sex skall funka... lite så.
  • Gotlänning
    Schna skrev 2014-05-14 23:34:15 följande:

Nej, hon beskrev hur man kan underlätta en lättdistraherad person att bibehålla fokus.
    Är helt med och tycker problemen och lösningarna stämmer in på vem som helst.
  • Gotlänning
    Schna skrev 2014-05-14 23:43:10 följande:

Ah. Bortsett från delen om medicinering så kan det säkert stämma in på många. Det är säkert inte alla med adhd som den stämmer in på heller. Men tips är ju bra. smile1.gif
    Absolut, var inte meningen att dryga mig!
  • Gotlänning
    Brunhilde skrev 2014-05-14 23:40:16 följande:
    Va?!? Finns det ingen manual?? smile3.gif
    Manual!? Facit delas ut när det är för sent vet du väl.

Iaf om högre makt har någon humor...
  • Gotlänning
    Brunhilde skrev 2014-05-14 23:53:33 följande:
    Helt fel! Det vet väl alla att man läser manualen först innan man börjar mickla.
    Annars kan det ske hemska katastrofer, kortslutning, översvämning eller i värsta fall totalt sönderfall och så måste man åka och köpa en ny och då är det bara att börja om smile8.gif
    Jo visst men det är ju bara om man råkar ut för dåliga prylar som pajar i sin egen tysthet.

Hittar man kvalitetsprylar som ger en klok input så är det mycket enklare och man iaf TROR att man inte behöver en manual.
  • Gotlänning
    Schna skrev 2014-05-14 23:54:36 följande:

Önskar jag kunde säga detsamma Drömmer
    Ha, buuuurn.
  • Gotlänning
    Brunhilde skrev 2014-05-17 00:22:37 följande:
    Vi har en diskussion om bullfittor, jag hävdar att det handlar om högt blygdben, men min vän hävdar att det handlar om fettma,endast kvinnor i Zornklass har bullfitta. Jag har givetvis rätt, men ändå.
    Zorn, nuff said.

Bullfitta? Whatever.
  • Gotlänning

Jahapp, tantsnusk i vanlig ordning i denna tråd... helt ok.

Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!