Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Hur närmar man sig en sån här kvinna:

?
    Om man kommer bakifrån alltså. Hon står i vägen och man måste komma förbi. Drämmer man bara till ena skinkan med handflatan eller hur inleder man konversationen?

• lille Birger
    Brunhilde skrev 2014-06-08 21:18:33 följande:
    Det bästa är nog att smyga upp obemärkt bakifrån, sedan är det viktigt att man är lång och kan skreva ordentligt, så man kan gå över henne liksom med ett ben på var sida.
    Och om man inte är så lång?
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-06-08 23:20:25 följande:
    Ge henne en lyckodask och ropa "flytta på käringa annars blir ho flytt å me!"
    Och en blöt puss på rumpan?
    Brunhilde skrev 2014-06-08 23:35:13 följande:
    Då ställer man sig tätt bakom och väntar på att bönestunden är över.
    Nu när jag tittar på bilden igen ser det faktiskt ganska mycket ut som en bönestund.

Frågan är bara varför hennes byxor är halvt neddragna. Hon kanske har ett stressigt schema och passar på att sola rumpan so fort minsta lilla tid ges till det.

• lille Birger
    Aniiee skrev 2014-06-09 16:57:06 följande:
    Jag förstår =P Men att du och dotra bondar lite över matlagningen tycker jag låter bra =)

Hade jag bott närmre så hade jag kommit och lagt rabarber på rabarberna =)
    Aniie, har du sett den här videon på han som räddade livet på en liten ekorre:

?

Hade det varit min nalle som höll på att drunkna hade jag varit oerhört tacksam för det han gjorde.
  • lille Birger
    Anonym (Batterikatten) skrev 2014-06-09 21:46:10 följande:
    Helt underbart gjort! Vad glad man blir när någon tar sig tid för att rädda en liten fyrfotad stackare!
    Ja, det är en härlig berättelse som både jag och nallen kan glädjas åt Nalle, men HäckHäxan verkar inte bry sig särskilt om den. Hon fantiserar om att en stilig trafikpolis eller parkeringsvakt med uniform och starka underarmar ska komma och arrestera hennes skinkor.
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-06-09 22:40:06 följande:
    Så går det när man har en kock till faster (ungen är min brors). Ja, risken för akut fotavfall till följd av extremakut diabetes är överhängande.

Gör det, det är supersmidigt att göra glass på grädde och kondenserad mjölk. Går att smaksätta hur som helst, bara man ser till att eventuella värmda ingredienser har kallnat ordentligt.
    Hur gör man så glassen inte blir så hård när den fryser?
  • lille Birger
    Aniiee skrev 2014-06-09 23:47:11 följande:
    Den jag skrev? Den är så luftig (massa luft i vispad grädde) att det kanppt är ett problem.

Annars går det ju att köra smeten i glassmaskin också, om man låter bli att vispa grädden först utan bara rör ihop alltihop. Fast då ska man ha en ganska stor glassmaskin =P
    När nallen och jag gjorde det blev det väldigt hårt, fast vi hade i äggula också som vi inte vispade så det kanske var därför.

Äter man tillräckligt med glass slutar det väl med att man får det här utseendet.

Klassisk glassrumpa. Mmmm. Tungan ute

• lille Birger
    Aniiee skrev 2014-06-11 01:42:35 följande:
    Mycket klokt. Det sa min mormor också. Hon sa även "Inget kalas utan kras" och "hellre ge med varm hand än kallt hjärta".

Men sånna ordspråk och mentaliteten bakom verkar vara på utdöende, tyvärr....
    En varm tass går också bra:

• lille Birger
    Knall skrev 2014-06-13 12:46:24 följande:
    Man- och barnfri helg! smile2.gif

media0.giphy.com/media/SIvcTkusMWS4/giphy.gif
    Vi får hoppas att inte en väninna eller någon dyker upp med sina 3-4 barn, som alla blivit förkylda och magsjuka, och säger att du måste sitta barnvakt åt henne över helgen och att hon kommer och hämtar ungarna igen 23:30 på Söndagen.

Vi håller tummarna för att det inte inträffar.
  • lille Birger
    Knall skrev 2014-06-13 16:38:32 följande:

Jag har barikerat dörrarna, grävt en vallgrav kring huset och satt 3 drakar på framsidan och 4 på baksidan.. flankerna vaktas av tvåhövdade troll! smile2.gif
    Oj. Förvånad

Du menar verkligen allvar med att ha barnfritt.
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!