• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

D W skrev 2015-01-18 23:48:54 följande:
    Vet inte, det är därför jag frågar smile2.gif
    Ett ägg är ju vacuumförpackat redan från början, smakar det bättre om man reglerar temperaturen? Men jag kan se nöjet med strävan efter 'pièce de résistance' smile1.gif
    Jag har testat att tillaga torskrygg vid exakt 50C, det blev faktiskt bättre än att bara koka den. 
    Jag har hört talas om en man via mina bekanta som är i det närmaste besatt av vacuum-tillagning av mat. Han konstruerar sina sous vide-"grytor" själv. Kött lär bli himmelskt gott. Men har svårt att förstå ägg, kanske pocherade ägg...
  • Brunhilde
    D W skrev 2015-01-19 00:01:21 följande:
    Måste testa kött då smile1.gif
    Har ingen bra gryta för det. Torsken var lätt eftersom 'warm' på min crockpot är precis 50C.

Låter spännande med egenkonstruerade grytor. Låter lite som han som gick och lärde sig metallsvarvning för att kunna laga alla recepten i alineas kokbok
    En äkta matnörd!
  • Brunhilde
    D W skrev 2015-01-19 00:01:21 följande:
    Måste testa kött då smile1.gif
    Har ingen bra gryta för det. Torsken var lätt eftersom 'warm' på min crockpot är precis 50C.

Låter spännande med egenkonstruerade grytor. Låter lite som han som gick och lärde sig metallsvarvning för att kunna laga alla recepten i alineas kokbok
    Underbar! Jag blir nästan lite rörd. Inte lätt att vara perfektionist och sin absolut hårdaste kritiker.
  • Brunhilde
    D W skrev 2015-01-19 00:28:17 följande:
    Det är något genuint rörande med personer som går inför saker på det viset smile1.gif
    Intressant touch också att ett av recepten var lite flawed som en parallell till den riktiga bibeln. Aldrig bra att bli helt dogmatisk.
    Nope! (Säger jag som aldrig håller mig till regelverket )
  • Brunhilde
    D W skrev 2015-01-19 00:59:56 följande:
    Det har du helt rätt i. Det verkar som de låter bli att vakuumförpacka äggen innan de kokar dem sous vide ändå.
    Så att sous vide koka ett ägg är väldigt snarlikt en helt vanlig kokning av ett ägg, det var mest det jag syftade på. Tack för rättelsen, såg att jag stavade fel på vakuum också där smile9.gif
    Var det från The food lab?
    www.seriouseats.com/2013/10/sous-vide-101-all-about-eggs.html
  • Brunhilde
    D W skrev 2015-01-19 01:14:35 följande:
    Wow, vilken analys smile2.gif

Nej, det var inte därifrån. Jag tittade på en video om hur man kan pid reglera sin slowcooker för sous vide ändamål smile5.gif Han använde ägg som exempel.
    Åh, du fick en crockpot i julklapp och nu i full färd med att tweaka den. Love you!
  • Brunhilde
    D W skrev 2015-01-19 01:22:55 följande:
    Haha, du är rena rama Sherlock Holmes {#emotions_dlg.flower}
    Åh, nej. Den titeln är redan upptagen här Möjligtvis Dr Watson...
  • Brunhilde
    D W skrev 2015-01-19 01:34:58 följande:
    Så är vi tillbaka till Martin Freeman smile2.gif

Tack för ikväll, sov gott när det blir dags {#emotions_dlg.flower}
    Honom hade jag redan glömt Sov gott!

• Brunhilde
    Anonym (Signe) skrev 2015-01-20 19:30:36 följande:
    Jag har tackat ja! Nu återstår några bitar byråkrati och lite formaliteter, bland annat måste jag söka tjänsten. Chefen har gjort klart att han kommer att förorda mig och han brukar få som han vill. Jag har stora fjärilar i magen. Är inte bra på hantera stress. Det är därför jag funkar bäst när jag jobbar i projekt med en sak i taget. Inga problem, säger chefen, jag ska få allt stöd jag behöver. Han vet om mina problem, men mina andra förmågor väger tyngre, enligt honom. Hoppas att det blir bra det här, men jag gruvar mig lite inför kollegernas reaktioner, men jag får väl le, le och le igen. smile1.gif Tror inte att jag har fattat det här riktigt än. Andaaaaaaas.
    Superbra! Klart du kommer att fixa det. Le och lägg huvudet på sned
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!