• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Knall skrev 2015-05-06 21:41:13 följande:
    I knooooooow!? Jag bottnar knappt jag heller.. och då står jag på den grundaste delen... Under vissa övningar flyter jag som en kork och snuddar bara botten med tårna då och då..

Lol. Jag är i alla fall inte ensam om att vara kort Solig
    Brunhilde skrev 2015-05-06 22:07:11 följande:
    Knall skrev 2015-05-06 21:41:13 följande:
    I knooooooow!? Jag bottnar knappt jag heller.. och då står jag på den grundaste delen... Under vissa övningar flyter jag som en kork och snuddar bara botten med tårna då och då..
    smile2.gif

Är det vi som får stå i barnbassängen när de andra tränar i vuxendelen då.
    Nä, den är för djup =P

Här är barnbassängen i ett eget rum, så blir isf att börja på vattengympa med ungarna....
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee

Sitter och rullar tummarna istället för skriver mat. Hemsidan jag räknar ut näringsvärden på dog..... =(

Jag får räkna för hand.....

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-05-06 22:13:32 följande:
    Vattengympa med ungarna tror jag är sjukt mycket mer effektiv än vanlig.
    Säkert =P
  • Aniiee

Meh! Nu ger jag upp. Antingen ska jag nu äta lite chokladkolasnitt och intaga medicinskåpet (det blir 14 piller idag, plus nässprej, ögondroppar och en salva till min axel), eller så ska jag skita i det och se Game of thrones istället.

Sneak peak på den där oherrans matlistan (imorgon ska väl hemsidan funka så jag kan bli klar med den):

Kycklingsallad med quinoa och avokado
    Indisk kikärtsgryta
    Laxgratäng
    Rabarber- och jordgubbspaj

• Aniiee
    Bateman skrev 2015-05-06 23:58:38 följande:

Tuttknull har guld i mun..

Hack i skivan?
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-05-07 00:02:40 följande:
    Häckis får du inte rulla ner för trappan och ut på altan! Antar att du legat med benen hopknutna med armarna innan du hunnit säga mamma, men ändå. Du får inte rulla Häckis någonstans!
    Tror du på allvar att Häckis skulle LÅTA sig rullas någonstans. Som hon inte själv vill, alltså?
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-05-07 18:38:19 följande:
    Om det inte funkar då?
    "Tack, men nej, tack, och om du inte slutar så är det polisanmälan som gäller".

Och sen är det så.

Det finns ingen "beroendeställning" som är så viktig, om man inte är under 16 och den man är beroende av är ens förälder.
  • Aniiee

Fundering: Ska vi kora tråden "Hycklare - varför sörja...." till årets minst genomtänkta trådstart?

• Aniiee
    Senaste nytt!

Efter sju sorger, åtta bedrövelser och 4 dagar är Aniiee nu klar med matlistan, som efter många om och men även inkluderar recept, kcal, e%-fördelning, portionspris, inköpslista och totalpris för inköpslistan. Veckans svåraste recept är "Medel". resten är Lagom Lätta eller Easy-peasy.

För alla intresserade parter presenteras härmed menyn, med protionspris och kcal för de fullfeta varianterna (en del rätter kan man lätt byta till till exempel magrare grädde), alla är utan tillbehör som ris, pasta, potatis. För vill man veta mer så kan man gå in på Aniiees blogg, som nås genom hennes presentation. Tjatar man lite så kanske man slipper gå in på hennes blogg och hon postar hela härligheten i tråden istället. (och hon pratar om sig själv i tredje person. Hon är trött.)

Måndag: Kycklingsallad med quinoa och avokado. Portionspris: 34,90 kr. Kcal: 788
    Tisdag: Örtkryddade hamburgare. Portionspris: 18 kr. Kcal: 509
    Onsdag: Indisk kikärtsgryta. Portionspris: 12,25 kr. Kcal: 510
    Torsdag: Laxgratäng. Portionspris: 30 kr. Kcal: 380
    Fredag: Fläskkarré med chilicoleslaw. Portionspris: 21,62 kr Kcal: 474
    Lördag: Sötpotatissoppa med bönor. Portionspris:24,50 kr. Kcal: 450
    Söndag: Kycklinggryta. Portionspris: 22,35 kr. Kcal: 414
    Efterrätt 1: Rabarber- och jordgubbspaj. Portionspris: 5,73 kr Kcal: 328
    Efterrätt 2: Kladdkaka med hallon. Portionspris: 6,11 kr. Kcal: 300

Inköpslistan landade på 61 varor som kostar 1523 kr att köpa på nätet, vilket låter jättemycket för en vecka MEN då är ALLT med utom smör, olja, salt, peppar och vissa tillbehör (andra tillbehör är dock med), även sådant som de flesta säkert har hemma, som mjöl, ägg, kryddor osv.

Håll till godo och skriv gärna en rad. Jag kommer säkert göra det här fler gånger.
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2015-05-08 19:47:07 följande:
    Jag är hungrig!!! Vilket är det "svåra" receptet?
    På tal om paj så hittade jag det här:
    blogg.sydsvenskan.se/175grader/2014/05/11/rabarberpaj-med-kardemumma-mandelkram-och-rosenvatten/
    Ska testa den någon dag tänkte jag. 
    Karréspett med chilicoleslaw + efterrätterna var de svåraste recepten.

Oh, mums! Jag är en sucker för rabarberpaj...
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!