Aniiee skrev 2014-08-30 23:50:12 följande:
För att kroppen vänjer sig av med att äta. Been there, done that. Still there..... Man måste tvinga sig att äta i början, innan det kommer igång igen. Tar ett par dagar, men det går. Äter du frukost på en gång du vaknar i fem dagar så kommer du vakna hungrig dag 6.
Jag gör så här i perioder. Ganska långa perioder...... Skit i om du är hungrig, vi som funkar så här MÅSTE ha och hålla mattider, många tider, och små måltider (vi FÅR småäta =P)
Alltså det där med att veta saker rent logiskt och sen den där grejen att applicera dessa högst logiska saker i sin egen vardag. Ja de kommer inte alltid överens kan man säga.
Det enda som säger mgi att jag måste äta nu är det faktum att jag har huvudvärk och att jag känner mig konstig i magen vilket brukar vara början till att känna mig illamående och jag hatar att känna mig illamående, rent fobiskt alltså.
Frukost har jag aldrig kunnat starta dagen med. Ett tag drack jag en sån där matersättning på morran, det funkade, samma sak en tid då drack jag någon protein/ mat shake grej, det funkade också.
Ja en stor får jag inte i mig nu, inte ens om jag hade velat haha, då hade jag nämligen garanterat mått illa.
Min dietist sa att ibland är det viktiga inte vad jag äter utan att jag äter något alls. Det är svårt att tänka om hjärnan och när man sen då faktiskt verkligen glömmer äta och sen hamnar där det känns enklare att ge fan i att äta än att bre en macka för det vips känns jobbigt, ja då blir livet lite små jobbigt till och från.