Knall skrev 2014-08-31 22:58:32 följande:
Då är vi två! Han har mördat en rosa leksaksmus och varit sååååå stöddig!
Sen kom han och la sig på mitt bröst och gosade en stund.. *Kär*
Myyyys! Var en som bad mig om hjälp att hitta ett hem åt en 14 v kattunge, hane, grå och jag vågar inte ens kolla på den känner jag.
Har ju bara en kvar och jag vet ju rent logiskt att det är helt idiotiskt att ta på mig mer djur och absolut katt då eftersom jag inte tål dem. Men sen även ansvaret, tiden. Vad händer om jag börjar plugga, alla skall med, man kanske kommer bo mer trångt osv. Försöker ha det i bakhuvudet hela tiden, men fan vad svårt det är.
Insåg ju även idag att min hund inte alls blir 5 år i år utan 6 år, hon börjar bli gammal
Insikten slog mig idag. Naturligtvis hoppas jag att hon blir gammal, leva bra och vara frisk, en annan liten del av mig hoppas åren går fort. Då är det bara en kanin och en katt kvar om inget händer dem.
Avkomman vill ha en fågel
Försöker förklara att de också kostar pengar, behöver få burar städade, tämjas och umgås med och inte bo enbart i en liten bur utan även få flyga fritt OCH att det kanske inte är så bra när det bor i en katt i samma hus osv. Hon försöker få ur en ålder då hon kan få ett eget helt eget djur, Sa att hon kan ta upp det på diskussion när hon är 9 och så ser vi hur mogen hon är då och hur vårt liv ser ut då. Mamma jag vill ha en chiuaua ( stavas? ) Snälla mamma. Älskling, mamma vill inte ha en sån hund, jag gillar hundar som håller käften och inte skäller så jävligt. Men mamma de är små, tar ingen plats, de äter lite och jag kan gå ut och gå med hunden själv, den kan aldrig dra omkull mig som en rottweiler kan. Ja jo älskling jag förstår logiken, men... Jo och mamma man kan ha dom i handväskan.
Hjärtat, man har inte hundar i handväskan, inga hundar, möjligen ett gossedjur då, men inte levande riktiga hundar, inte ens de små.
Nu verkar jag ha lyckats förhala debatten två år framåt iaf fram till dess borde jag ha kommit på många fler och bra argument till varför det absolut inte skall bo någon liten bjäbbande hund med oss ( ja jag vet alla bjäbbar inte och jag har haft liten hund innan som inte skällde så )
Så jag tänkte iaf helt kallt säga att hon får prata med sin pappa och se om han har lust att ha en hund där när hon är där så att HON kan ta hand om SIN hund själv. Han kommer säga hell no. Och vips är diskussionen färdig. Säger han ja så tänker jag fan slå ihjäl honom