Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Fjäril Vingad skrev 2014-08-31 21:49:33 följande:
    Häckis: Måste bara säga att du är helt underbar! *hjärta*
    Åh tack. Jag så behöver det där idag Bamsekram, smiska på baken e en stor skopa kärlek! Hjärta
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-08-31 22:22:48 följande:
    Förvånad Är vi tvillingar? Din skolgång i småskolan låter skrämmande lik min egen =P

*går och spelar Tetris....*
    Hahaha soulmate twins då

Avundas dig, jag vill också spela tetris, går det att köpa till x box du med koll på spelvärlden???

Jo och vet du några ok barnspel bortsett från skylanders och lego spel då?
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-08-31 22:38:52 följande:
    =P

Jupp, Tetris Evolution finns till 360 (antar att det är det du har)

Barnspel finns det en del, både till Kinect och utan. Här är Dance Central (inte ett barnspel så, förvisso), Disneyland Adventures, Kinect Star Wars och Kinectimals populära till Kinectet och Disney Universe, Plants vs Zombies och Rayman Origins poppis hos tjejerna =P
    Ja 360 precis Star wars och sånt går nog bort. Hon är väldigt tjejig min onge, hur det nu gick till. Hon älskade star wars som mindre men jag gissar att det beror på att motiven på plaggen lös i mörker Turtles är det enda hon fortfarande gillar och sonic då, fast på film, hon har inte spelat det med mig. 

Rayman vad handlar det om / går ut på? Är det den där gubben med bollar till fötter som man hoppar runt med i ett surrealistisk landskap och räddar små djur ( kan minnas galet där ) ?? 

Mitt datanörds ex för hundra år sen spelade det där mycket och min tjejkompis spelade med honom, själv låg jag i soffan med näsan i en bok
    Aniiee skrev 2014-08-31 22:40:25 följande:
    Även Final Fantasy 13 tycks om av 9-åriga tjejen, mycket för att det är en tjej som har huvudrollen i de. Girl power Solig

Naj, ska man undersöka tillgången av godis nu?
    Har fått för mig att final fantasy är våldsamt???
    Aniiee skrev 2014-08-31 22:42:23 följande:
    Ja, och Zoo Tycoon! Hade jag ju glömt att det finns. Det är ett måste för alla djurälskare (om man inte råkar hata zoo, då)

Djur låter fint ungen älskar djur!!

• HäckHäxan
    Fjäril Vingad skrev 2014-08-31 22:48:11 följande:
    Yes please... smile5.gifsmile2.gif
    *attackkramas*
    *börjar tuppjucka ditt vänster ben i ren extas*
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-08-31 22:58:32 följande:
    Då är vi två! Han har mördat en rosa leksaksmus och varit sååååå stöddig! smile2.gif
    Sen kom han och la sig på mitt bröst och gosade en stund.. *Kär*
    Myyyys! Var en som bad mig om hjälp att hitta ett hem åt en 14 v kattunge, hane, grå och jag vågar inte ens kolla på den känner jag. Tyst Har ju bara en kvar och jag vet ju rent logiskt att det är helt idiotiskt att ta på mig mer djur och absolut katt då eftersom jag inte tål dem. Men sen även ansvaret, tiden. Vad händer om jag börjar plugga, alla skall med, man kanske kommer bo mer trångt osv. Försöker ha det i bakhuvudet hela tiden, men fan vad svårt det är.

Insåg ju även idag att min hund inte alls blir 5 år i år utan 6 år, hon börjar bli gammal Insikten slog mig idag. Naturligtvis hoppas jag att hon blir gammal, leva bra och vara frisk, en annan liten del av mig hoppas åren går fort. Då är det bara en kanin och en katt kvar om inget händer dem.

Avkomman vill ha en fågel Tyst Försöker förklara att de också kostar pengar, behöver få burar städade, tämjas och umgås med och inte bo enbart i en liten bur utan även få flyga fritt OCH att det kanske inte är så bra när det bor i en katt i samma hus osv. Hon försöker få ur en ålder då hon kan få ett eget helt eget djur, Sa att hon kan ta upp det på diskussion när hon är 9 och så ser vi hur mogen hon är då och hur vårt liv ser ut då. Mamma jag vill ha en chiuaua ( stavas? )   Snälla mamma. Älskling, mamma vill inte ha en sån hund, jag gillar hundar som håller käften och inte skäller så jävligt. Men mamma de är små, tar ingen plats, de äter lite och jag kan gå ut och gå med hunden själv, den kan aldrig dra omkull mig som en rottweiler kan. Ja jo älskling jag förstår logiken, men... Jo och mamma man kan ha dom i handväskan. Hjärtat, man har inte hundar i handväskan, inga hundar, möjligen ett gossedjur då, men inte levande riktiga hundar, inte ens de små.

Nu verkar jag ha lyckats förhala debatten två år framåt iaf fram till dess borde jag ha kommit på många fler och bra argument till varför det absolut inte skall bo någon liten bjäbbande hund med oss ( ja jag vet alla bjäbbar inte och jag har haft liten hund innan som inte skällde så ) 
    Så jag tänkte iaf helt kallt säga att hon får prata med sin pappa och se om han har lust att ha en hund där när hon är där så att HON kan ta hand om SIN hund själv. Han kommer säga hell no. Och vips är diskussionen färdig. Säger han ja så tänker jag fan slå ihjäl honom  
  • HäckHäxan
    Anonym (Signe) skrev 2014-08-31 22:58:33 följande:
    Hej till Albert. Jag hade katt, Errol hette han. Han kallades Svinis för han lät som en liten gris när han spann. Han är död nu.
    Beklagar. Ja de har sina egenheter, min typ visslade, jättelustigt ljud, aldrig hört innan eller efter men jag vet att när jag läste någon bok om olika kattraser så nämndes just visslande hos någon, vilken minns jag inte. Han hette Nisse eller Köng Nils och var en stadig jävla bit katt och den absolut bästa jag någonsin stött på. Alla älskade Nils och han älskade alla.
  • HäckHäxan
    Aniiee skrev 2014-08-31 23:05:47 följande:
    =) Turtlesspel finns det också =P

Hmm. Låter ganska rätt om Rayman, men jag har för mig at han har stora skor (och inga ben), men det kanske bara är nyversionen =/ Minns inte. Men i övrigt var det rätt! Här är en bild, i alla fall:

Final fantasy är "våldsamt" på det sättet att man slåss med fiender och så, men det är inte blodigt, och oftast möter man monster, inte människor. Men var gränsen går för din unge kan bara du och hon avgöra. 13 är ganska orealistiskt våld, de hoppar omkring och gör volter och grejer, ser nästan mer ut som dans än som våld. Men som sagt. Brorsans femåring får INTE spela, men 9-åringen får.

Här är en trailer till Zoo Tycoon till Xbox (trailern är till Xbone, men det finns til 360 också):

" target="_blank">

Ja kan minnas fel, men ja det är honom jag menar, fick dock för mig att han var mer grå än brun. Men som sagt det där med minnet dårå. Jag spelade det aldrig själv så jag tänkte aldrig på det.

Turtles spel yeah, fast då spelar väl jag ihjäl mig. Har köpt turtles påslakanset till henne och gömt undan, tänkte hon skulle få det i julklapp eller present då hon tjatar så om att få mitt med motiveringen att hon är barn och turtles är för barn, jag vägrar och hävdar att turtles är för alla och just detta är bara för mig !

Kanske skall vänta några år med final fantasy då. Hon har väldigt ont av våld och elakheter och monster. Hon är sådär rar och gullig, söt omtänksam i sin person och har väldigt ont av elakheter, blir lätt sårad osv. Mycket mjukare än jag någonsin varit, finns ingen tillstymmelse till elefanthud på den näsan och det ser jag som bra, då har jag lyckats med något i vart fall, inte illa det Så enkla spel hon är ovan vid att spela, hennes bror spelar en del hos pappa och då är det skylanders och lego som gäller, hon tröttnar fort sa hennes pappa och nöjer sig med att se på och inte spela själv. Men jag tänker att det vore bra om hon hade nått att hyperfokusera på och jag får ju testa mig fram och hitta något som funkar för henne och utesluta spel bara för att det inte är min grej känns ju dumt det med. Nu läser hon ju massor, har inte ens susning om hur många av sina böcker hon läst eller hur många gånger hon läst varje. Men hon kan ligga i sin säng och läsa. Tror hon börjat komma på att det är en hel värld där bland böckerna

Undra i vilken ålder man kan börja läsa Harry Potter med barn, jag hade gärna läst dem igen så
  • HäckHäxan
    Anonym (Signe) skrev 2014-08-31 23:23:17 följande:
    Om det finns en katthimmel sitter de där, Errol och König Nils. Det har det fan så bra.

• HäckHäxan
    taquine skrev 2014-08-31 23:33:03 följande:
    Ja golden är underbara eller en RR som jag har , dom har allt. smile1.gif  
    Apropå katter har jag ju min "mördar Anders " som har chans att bli stallkatt , tror han skullle trivas att jaga möss på dagarna faktiskt. Bild på fina rhodesian.

Dom är granna. En granne längre bort längs vägen har en sån. Som tyvärr hatar rottisar så det där med att gå förbi där vågar jag inte då deras ofta går lös i trädgården. Den klev rakt ut en gång när jag kom med den lilla hunden. Men bara tanken på att gå förbi med min rottis som inte är ett dugg trevlig mot andra hundar och krocka med deras hund som vill äta rottisar känns ju puckat. Onödiga skador och skit även om min är kopplad osv.

Men vackra är dom
  • HäckHäxan
    Knall skrev 2014-08-31 23:25:53 följande:
    Åååååh! Fick jag för mannen så skulle jag ha fler katter!
    Han och ungarna vill ha hund, det kan jag också tänka mig, men har sagt att vi måste veta att vi har tid, ork och motivationen till att ta hand om en .
    jag tycker om hundar, men har inte det intresset så då får mannen och ungarna ta det stora ansvaret..
    Men det får bli en stor hund då.. typ golden..
    chihuahuas ser jag som råttor... smile2.gif
    Jag skulle hellre ha chihuahua än en golden retriver. Som i min värld är världens menlösaste hund ja ungefär så, biter så in i helvete och är inte alls så där gulliga som folk tror. Det är lite som Bambi och rådjur, folk tror rådjur är söta och trevliga, de är ganska brutala och inte alls små söta varelser, goda att äta dock

Tror jag kan tänka mig vilken hund som helst bara inte golden. Flat retriver är ju roligare dessutom. Labb är också ganska tråkig hund, men att föredra framför golden.

Sen skall folk köpa den hund de själva vill ha. Men lär på, läs läs läs lär och läs lite mer. Jag litar inte på golden retrivers, de biter alldeles för många människor varje år världen över helt enkelt. Brukar toppa topplistan då och då över bit gladast hunden i världen. Det i kombination med att iaf tikarna bli tråkiga och typ 80 år efter första löpet, hanar går ann. Japp fördomarna river min själ här.  
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!