Inlägg från: Fjäril Vingad |Visa alla inlägg
  • Fjäril Vingad

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Aniiee skrev 2015-01-10 13:06:37 följande:
    Kan ju inte vara allas grej. Men om du gillar "torka aldrig tårar" så vill jag nog säga att det är din grej också.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    Jag har ff inte klarat av att se hela "Torka aldrig...". När hans föräldrar var där med tårtan bröt jag ihop.
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-01-10 14:06:08 följande:
    Så sorglig? Har inte sett eller läst, faktiskt. 
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    JV-relaterat...
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-01-10 15:12:14 följande:
    IC.

Jaja....

Ska läsa alla "1001 böcker du borde läsa innan du dör". Dags att ta itu med det....
    Jag ska just börja på Jane Eyre. Älskar den.
  • Fjäril Vingad
    Brunhilde skrev 2015-01-10 15:22:44 följande:
    Obotlig romantiker?
    Muahahaaa, nä, verkligen inte. Men jag gillar relationen dem emellan. Och Janes starka vilja.
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-01-10 15:23:14 följande:
    Jane Eyre har jag inte läst på minst 15 år. Kanske är dags igen....
    Min bok har tappat omslaget... Måste hitta en ny som jag kan läsa sönder...
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-01-10 15:30:52 följande:

BTW, någon som känner igen det här (ska väl skriva en tråd annars....)

Serie. Gick på tv4 för hundra år sedan. Handlade om en flicka som hette Millicent, är jag fullständigt övertygad om, för jag har fått min krälek tilld et namnet från tv-serien.. Utspelar sig "förr i tiden", förmodligen 1800-tal. Tror hon föddes i ett fängelse, tror hennes mamma var prostituerad och hon blev naturligtvis omedelbart föräldralös. Hon kommer senare till nån rik familj, antingen som fosterbarn eller som barnflicka.

Minns inte så mycket. Vill säga att den var brittisk, men kan lika gärna ha varit från USA eller Kanada, men jag vill säga att de pratade brittisk engelska. 

Någon? Tvivlar lite.....

Känns inte bekant.
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-01-10 15:31:51 följande:
    Brukar dyka upp på bokrean.
    På engelska?
  • Fjäril Vingad
    Tom Araya skrev 2015-01-10 15:39:57 följande:
    Fisk är bra, fisk är gott, fisk är nyttigt, fisk är livet... Glad

Försöker föra in mer fisk på menyn här i hushållet, men det är svårt...
    Passade på att käka sushi till lunch på stan i veckan...

Humm, skum sushi det där...

Nya, fräscha fiskrecept kanske skulle funka?
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2015-01-10 15:42:19 följande:
    =/
    Fjäril Vingad skrev 2015-01-10 15:38:15 följande:På engelska?
    Yupp, även på engelska. Eller, faktiskt har jag aldrig sett den på bokrean på svenska..... Men det kan bero att jag aldrig kollar efter böcker på svenska. Engelska har jag sett massor av gånger.
    Då ska jag kika på rean!
  • Fjäril Vingad
    Brunhilde skrev 2015-01-10 22:16:06 följande:

Fjäril! Nu behöver du inte lösa boken!

Que?

Sen har jag iofs redan läst den typ 100 ggr...
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!