• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

HäckHäxan skrev 2014-09-02 18:40:19 följande:
    12
    Åhnätack, ett ljus räcker Solig

Nu får jag köra oledoledoff.... Strawberry buttercream eller

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee
    Anonym skrev 2014-09-02 19:12:49 följande:
    Ojsan. Jag råkade anmäla.
    Me 2! Purely by accident.
    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee
    Orcha skrev 2014-09-02 19:32:58 följande:
    Tänk så det kan slumpa sig.
    (varför blir jag anonym för i varenda inlägg?)
    =P

För att du glömmer att klicka i ditt nick i trådar där man kan vara anonym (gör så själv stup i kvarten). Istället för att få en varning att fylla i nick (vanliga eller ett tillfälligt anonymt) så postar FL anonymt (de borde posta under nick. Eller, de borde varna istället, som förut, men folk blev irriterade på att den laddade en ny sida)
  • Aniiee

Nu slant jag på fingrarna igen Demon

• Aniiee
    Orcha skrev 2014-09-02 20:52:47 följande:
    Default borde ändå vara att posta under nick istället för under anonym.
    Åtminstone, låt mig välja EN gång och sedan är det default...

*saker som irriterar lite utan vidare*

Blev hen borttagen förresten?
    Håller med dig, nicket borde vara default

Jupp, reklamen försvann. For now....
  • Aniiee
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-09-03 10:51:23 följande:
    Då får du något att fundera på...

Forskarna är ju eniga om att vatten är nyckeln till liv och således när dom letar bortom jorden efter liv så vatten som ett av kriterierna för att liv ska kunna existera. Ja tror att dom målar in sig i ett hörn om man koncentrerar sig så ytligt, vad säger det egentligen att någon annan organism just behöver vatten, evolutionen måste ju även vara ett faktum på andra ställen än denna lilla boll.

Sen hurvida det finns liv är ju en annan sak, men vatten vatten och åter vatten....mja mja!

Vad tror du, är vatten ett måste för existens av eventuella andra organismer än dom jordeliga?
    Nja, det där är inte sant. Någonstans. Det har forkningen övergett. Redan när jag läste astrofysik (shit, nu känner jag mig gammal) diskuterades andra "källor" till liv, bland annat ammoniak och metan. Dock anser de flesta att det måste vara i flytande form för att liv ska kunna utvecklas.

Ingen ratar exo-planeter utan vatten. 
  • Aniiee
    gilmore skrev 2014-09-03 17:40:32 följande:

Vill bara flyga förbi på mitt rosa moln och meddela att jag har fått ligga.

Grattis!

Får man vara avundsjuk?
  • Aniiee

Det var då värst vad slippriga fingrar jag har igår och idag. Måste fått olja på de eller nåt.....

• Aniiee
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-09-03 19:10:26 följande:
    Svårt att argumentera emot. Kan vara lite motsträvig iaf med att diskutera är inte samma som att man byggt en mall över kriterier för liv Men om nu man koncentrerat sig till vätska är det nästan lika illa, vad är det som säger att liv behöver vara bundet till just vätska? Är fortfarande lite trångsynt enligt mig iaf.
    Fast den mallen som fortfarande (för "enkelhetens" skull) cirkulerar i media och layman-biologi är ju lite gammal. Vätska koncentrerar man dig naturligtvis därför att det "packar" molekyler närmare varandra och förutsättningen och sannolikheten för att något överhuvudtaget ska utvecklas ökar drastiskt. Men det är klart att det inte är omöjligt att det utvecklas något i en gasplanet. Helt torra planeter är dock otroligt, eftersom de tenderar att inte ha någon atmosfär, och utan atmosfär har man inget skydd mot den kosmiska strålningen alls.

Alltihop är naturligtvis på olika platser på sannolikhetsskalan. Ingenting är helt omöjligt, och det är det heller ingen seriös forskare som säger.
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2014-09-03 19:12:39 följande:
    Kan vara bra ibland...
    =P
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!