• Anonym (DagensDubbel)

Tjejers homofobi mot bisexuella män!

Varför är tjejer så aviga mot bisexuella killar för? Jag tror inte en enda tjej, inte ens bisexuella tjejer skulle kunna tänka sig en relation med en bisexuell kille.

Nästan alla killar skulle kunna acceptera att deras flickvänner är bisexuella, men inte omvänt...vad beror det här på? Är inte det dubbelmoral?

Så är du kille och bi, berätta ALDRIG det där för en tjej, de är homofober hela bunten...själva kan de hångla med sina kompisar, tom gå hela vägen med en annan tjej, agera faghags och vara så jäkla PK...men så fort killen fått uppleva lite kärlek mellan män är han helt avskriven som pojkvänsmaterial.

• Svar på tråden Tjejers homofobi mot bisexuella män!
  • Anonym (mkk)
    lykantrophona skrev 2014-03-07 14:13:04 följande:
    Jag menar som i att många bisexuella kan vara trogna i en monogam relation utan äventyr vid sidan om. Det finns även bisexuella som gillar öppna förhållanden (som jag!), precis som att det finns monosexuella som gör det. Det finns bisexuella som gillar trekanter, men alla gör det inte.

Det är en vanlig fördom att bisexuella inte kan vara trogna, utan alltid måste söka sig till affärer med det könet som den fasta partnern inte tillhör, men det är inte sant. Vissa har det så, vissa personer kommer alltid at stämma in på någon stereotyp (precis som det finns tråkiga straighta eller fjolliga bögar). Men bisexualitet innebär inte promiskuösitet per automatik.

Bisexualitet innebär att man kan finna både män och kvinnor attraktiva. Precis som att  många heterosexuella kanske kan finna både tjocka och smala av motsatt kön attraktiva - innebär inte att man måste ha båda och inte kan leva i en monogam relation.
    Jag tycker att det är en väldigt stor skillnad på att leva i en straight relation
    med tex då en smal/tjock tjej, och se till att inte vara med den andra "varianten" av tjej
    som man kanske då också tänder på, än att vara bi och leva i en straight relation,
    och inte få stimulans då och då med någon av samma kön som en själv.

• Anonym (mkk)
    Anonym (Inga problem) skrev 2014-03-07 14:20:20 följande:
    Min man har berättat att han har haft sex med andra män. Men att han inte skulle bli kär i en annan man.
    Jag känner iof samma sak för andra kvinnor och kunde inte bry mig mindre om vad för kön han legat med.
  • lykantrophona
    Anonym (mkk) skrev 2014-03-07 14:22:20 följande:
    Jag tycker att det är en väldigt stor skillnad på att leva i en straight relation
    med tex då en smal/tjock tjej, och se till att inte vara med den andra "varianten" av tjej
    som man kanske då också tänder på, än att vara bi och leva i en straight relation,
    och inte få stimulans då och då med någon av samma kön som en själv.

Fast alla bisexuella tycker inte så. För vissa personer är kön bara en av många egenskaper som skiljer olika personer åt, precis som personlighet, storlek eller sexuell preferens.
    Om du är bisexuell och känner att du måste ha tillgång till både män och kvinnor så är det okej, så länge du inte tror att alla andra bisexuella är så, eller använder bisexualitet som en ursäkt till att vara otrogen i smyg. För alla bisexuella trivs inte i öppna förhållanden, och fördomen om att "bisexuella inte kan vara trogna" skadar monogama bisexuella.
  • Kattpappa08
    Anonym (Inga problem) skrev 2014-03-07 14:20:20 följande:
    Min man har berättat att han har haft sex med andra män. Men att han inte skulle bli kär i en annan man.
    Jag känner iof samma sak för andra kvinnor och kunde inte bry mig mindre om vad för kön han legat med

Är det så att han har sex med andra män nu i ert förhållande eller innan. Modigt av honom att vara så pass öppen och ärlig inför dig.
  • Anonym (Inga problem)

[quote=72696132][quote-nick]Närvaro i 08 skrev 2014-03-07 14:25:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Det var innan vi träffades han gjorde det (vi vart tillsammans efter 2 veckor)

Vi har alltid levt monogamt och har pratat om att ingen skulle gilla att se den andre ha sex med en annan person, oavsett kön.

Ang det sexuella har vi ett fåtal leksaker anpassade för män som används då och då. Antingen när han är själv eller tillsammans.

Han har alltid varit väldigt öppen med det, även fast han fått mycket taskiga kommentarer. Mest från andra män.

• Anonym (...)
    Anonym (DagensDubbel) skrev 2014-03-06 16:28:38 följande:
    Varför är tjejer så aviga mot bisexuella killar för? Jag tror inte en enda tjej, inte ens bisexuella tjejer skulle kunna tänka sig en relation med en bisexuell kille.

Nästan alla killar skulle kunna acceptera att deras flickvänner är bisexuella, men inte omvänt...vad beror det här på? Är inte det dubbelmoral?

Så är du kille och bi, berätta ALDRIG det där för en tjej, de är homofober hela bunten...själva kan de hångla med sina kompisar, tom gå hela vägen med en annan tjej, agera faghags och vara så jäkla PK...men så fort killen fått uppleva lite kärlek mellan män är han helt avskriven som pojkvänsmaterial.
    Fast det där var ju att dra alla över en kam... Så du har träffat mig och vet att jag är en homofob? Eller?
  • VSofiaBerg

Själv skulle jag tycka att det var skithett och spännande om min fästman var bisexuell.

Det skulle finnas så mycket man kunde göra!

Dock är jag nöjd som det är, men fattar inte grejen med att folk har problem med bisexualitet.

• Anonym (.)
    Anonym (xy) skrev 2014-03-07 10:12:22 följande:
    Kvinnor är nog ganska annorlunda än män. Dom flesta män är ok  med en partner som är trevlig och attraktiv och besvarar deras kärlek.
    Medan kvinnor omedvetet oftast har med en massa andra krav som egentligen inte har med själva förhållandet att göra. Märks också på att många kvinnor försöker "göra om" sina män så att dom passar in i deras förväntningar. Kvinnor ser hela tiden små "fel" hos sin man som dom gärna vill korrigera, medan män oftast är nöjd med sin partner så länge dom får bekräftelse och sex.
    Ganska generellt, men jag tror det ser ut så här i många förhållanden - och det kan förklara att kvinnor ställer krav män har lite svårt att förstå.
    Det håller på att vända nu. Har du inte känt av trenden? Trenden blir nu att kvinnor ska vara både unga och snygga och ha skaffat sig kapital (och dessutom vara duktiga på matlagning etc etc). Annars är de ute i kylan oftast. Och att ha ungar är totalt ute nu för kvinnor.

Männen möter upp kvinnorna i deras krav.

Kanske därför inga barn blir gjorda.
Svar på tråden Tjejers homofobi mot bisexuella män!