lykantrophona skrev 2014-03-06 16:57:59 följande:
Men det handlar ju inte om att du ska se på när snubben har sex med andra snubbar? I och med att bisexualitet varken påverkar personlighet, utseende eller doft så förstår jag inte hur det kan vara avtändande att veta att någon är bi. Bisexualitet är ju en läggning, och en bisexuell kille behöver inte ens ha haft sex med en annan kille.
Det här med att det är avtändande att tänka sig att en kille har haft sex med en annan kille förut, det låter dessutom jäkligt likt det där som vissa svin till män säger: "Jag rår inte för att jag äcklas av slampor! Tanken på att någon annans penis har varit i henne äcklar mig!"
Svaret är då: vilka din partner har legat med har du inte att göra med (annat än ur smittskyddsynpunkt), och om du inte kan låta bli att tänka på hur sexet hen haft före dig sett ut, så pass mycket att du äcklas av dina egna fantasier (!) så låter det inte sunt.
Ja, det är bifobi när man undviker bisexuella killar bara för att de är bisexuella. Du har nog inte valt att känna såhär, precis som att många homofober inte valt att äcklas av homosexuella i allmänhet. Men du inser väl hur absurt det är att tänka så mycket på vilka personen har kanske haft med innan?
Det har jag väl visst med att göra! I mitt val av partner har jag all rätt i världen att välja bort en partner som har ett sexuellt förflutet som jag inte gillar. Det finns ingen regel som säger att jag måste uppskatta eller acceptera allt som min partner gjort i sänghalmen tidigare. Det finns ju många typer av sex som man inte tänder på och vill att ens partner skall delta i. Fram tills nyligen var det exempelvis lagligt i Sverige att ha djursex, betyder det att du skulle acceptera en partner som berättade att han eller hon tidigare haft sex med djur?
Jag själv skulle aldrig tändas sexuellt av en man som haft sex med en annan man, för att jag tycker det är så otroligt omanligt med tanken på män som suger kuk eller har analsex med andra män.