• Anonym (TS)

Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...

Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...

• Svar på tråden Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...
  • Anonym (TS)
    Anonym (hmm) skrev 2014-03-10 15:08:03 följande:
    Hur gjorde du för att få detta beviljat?
    Gick du till din vanliga gynekolog och frågade om detta?
    Hur var rehabiliteringen? Sved det när du kissade efteråt? Kunde du ha tajta byxor efteråt? Hade du stygn som skulle tas bort?
    Jag kunde ha tajta byxor efter ca 4 dagar, stygnen försvinner av sig själv =)
  • Anonym (varför?)

Grattis du har könstympat dig själv frivilligt.Det är inte bara i klittan man har känselnerver om man säger så.Hur gammal är du?

• Anonym (TS)
    Anonym (varför?) skrev 2014-03-11 09:00:11 följande:
    Grattis du har könstympat dig själv frivilligt.Det är inte bara i klittan man har känselnerver om man säger så.Hur gammal är du?

Det är stor skillnad på könsstympning och att förminska pga problem. Ofta fick jag skavsår under sex, de svällde upp och gjorde ont så jag hade svårt att slappna av. Jag får oftare orgasm nu efter min operation. Kallar du en kille som måste åtgärda för trång förhud för könsstympad också eller? Jag är 32 år.
  • Anonym (varför?)
    Anonym (TS) skrev 2014-03-11 15:38:15 följande:

Det är stor skillnad på könsstympning och att förminska pga problem. Ofta fick jag skavsår under sex, de svällde upp och gjorde ont så jag hade svårt att slappna av. Jag får oftare orgasm nu efter min operation. Kallar du en kille som måste åtgärda för trång förhud för könsstympad också eller? Jag är 32 år.
    Du kände dig hämmad över att det hängde ut lite, då är det ju klart att du inte blir våt och får skavsår.
    Hoppas att du slipper det nu då.
    Det jag vänder mig emot är om kvinnor får dessa operationer beviljade pga det psykiska obehaget mer än det fysiska.
    Speciellt yngre tjejer som har blivit påverkade av tonåriga porrskadade pojkvänner tycker jag läkare ska vara försiktiga med.
    Jag har väldigt roligt med mina läppar och har en skicklig man. Så skavsår har jag aldrig upplevt.

• Anonym (K)
    Anonym (varför?) skrev 2014-03-12 13:18:22 följande:
    Du kände dig hämmad över att det hängde ut lite, då är det ju klart att du inte blir våt och får skavsår.
    Det jag vänder mig emot är om kvinnor får dessa operationer beviljade pga det psykiska obehaget mer än det fysiska.
    Speciellt yngre tjejer som har blivit påverkade av tonåriga porrskadade pojkvänner tycker jag läkare ska vara försiktiga med.
    Jag har väldigt roligt med mina läppar och har en skicklig man. Så skavsår har jag aldrig upplevt.

Superkul för dig att aldrig ha haft skavsår. Men det ändrar väl inte det faktum att TS hade det? Jag har aldrig haft skavsår för mina inre blygdläppar är mindre än de yttre, vore ju väldigt märkligt då av mig att ifrågasätta TS beslut.

I övrigt håller jag med om att det är gräsligt när unga flickor vill förändra sig pga porrskadade pojkar, eller pojkar öht. Låter dock inte som att TS är en sådan tjej.
  • Anonym (snål)

Kostade det inte mer än 600kr? Jag har alltid velat förminska mina inre blygläppar, inte för att någon kille någonsin har klagat eller sagt nåt om dom, men för att JAG mår dåligt av dom och skäms. Pratat med min bm om det och hos säger att det blir en skönhetsoperation och dom kostar en hel del :-/

Hur gick du tillväga för att få ett pris på 600kr? Pratade du med din bm om det innan?

• Anonym (TS)
    Anonym (varför?) skrev 2014-03-12 13:18:22 följande:

Jag kan säga att det är till stor del människor som du som har gjort att jag inte har vågat söka hjälp för detta. Det tog mig 15 år att samla mod för att gå till en gyn och berätta om mina problem. Jag är inte ensam om dem heller. Och visst är det så att vi måste skilja på psykiska och fysiska problem, men ofta hör dem ihop. Jag är verkligen inte porrskadad, jag är bara en tjej som har levt med detta problem ända sedan puberteten. Så snälla, nästa gång du säger " grattis, du har precis könstympat dig", så vill jag att du tänker efter.

Kommer någon av mina döttrar och rådfrågar om detta om de får liknande problem, så kommer jag berätta att jag har opererat mig. Detta verkar vara något som går i arv eftersom min mamma har likadant, jag har dock aldrig vågat prata med henne om detta. Och då tänker jag berätta att detta inte är frågan om någon könsstympning. Min son ska förresten operera sin snorre pga för trång förhud, du kanske vill jämföra mig med någon afrikansk mamma som släpar ut mitt barn i en hydda och drar fram kniven?
  • Anonym (TS)
    Anonym (snål) skrev 2014-03-12 16:50:32 följande:
    Kostade det inte mer än 600kr? Jag har alltid velat förminska mina inre blygläppar, inte för att någon kille någonsin har klagat eller sagt nåt om dom, men för att JAG mår dåligt av dom och skäms. Pratat med min bm om det och hos säger att det blir en skönhetsoperation och dom kostar en hel del :-/
    Hur gick du tillväga för att få ett pris på 600kr? Pratade du med din bm om det innan?
    Det kostade två vanliga gynbesök, alltså 300 kr st. Jag gick via landstinget, har inte pratat med någon BM. Min gyn sa dock att gränsen går på ca 3 cm när man drar och mäter för att få op. Men det kanske är olika för olika gyn, vad vet jag =)? Hur långa är dina?
  • Anonym (snål)
    Anonym (TS) skrev 2014-03-12 20:19:27 följande:
    Det kostade två vanliga gynbesök, alltså 300 kr st. Jag gick via landstinget, har inte pratat med någon BM. Min gyn sa dock att gränsen går på ca 3 cm när man drar och mäter för att få op. Men det kanske är olika för olika gyn, vad vet jag =)? Hur långa är dina?

Jag har inte mätt dom, men ska ta och göra det. Är ganska så säker på att dom är mer än 3 när jag dra. Men så då är det bara att ringa gynekologen och boka en egen tid?
  • Anonym (TS)
    Anonym (snål) skrev 2014-03-13 07:06:57 följande:
    Jag har inte mätt dom, men ska ta och göra det. Är ganska så säker på att dom är mer än 3 när jag dra. Men så då är det bara att ringa gynekologen och boka en egen tid?

Japp :) lycka till :)
Svar på tråden Jag har förminskat mina inre blygdläppar, fråga mig vad ni vill...