Inlägg från: Monsa |Visa alla inlägg
  • Monsa

Hey Jude!

Hallojsan, fick precis reda på att jag får komplettera mitt referat till Svenskan men det ordnar sig, synd bara att man får reda på det så här sent, hade ju vart fint att kunna gjort det lite tidigare i veckan. Det blir nog bra, ska korta ner det mer och göra det mer enkelt. Hade jobbat lite för mycket med det sa hon.

Ha det gott/M

• Monsa

Hela mitt arbete var färgat i rött grönt och gult. Jag tyckte inte det kändes direkt jätteroligt!
    Jag får öva mig på att skriva bättre här på forumet, man slarvar ju gärna en del när man skriver här. I alla fall gör jag det.

• Monsa

New York, tackar! Får väl snåla till mig lite tips och råd här. Jag började direkt emd att rötta mitt arbete, usch tänk om det inte blir bra i alla fall!

• Monsa

Ny, menar du mitt hår? Det är nyslingat, min syrra hjälpte mig dra några slingor bak på huvvet Slingar, färgar och klipper alltid själv! Färgar inte så mycket, min färg är jättemörkt brun i botten.

• Monsa

Du är ju så söt KidA! Jag skulle ju peppa dig nu efter med bättre livstil, bara om du vill förstås, ändra på små saker bara. Du är verkligen jättevacker och jättesöt! Du har ju förresten sett bilder på vår hemsida och hur jag såg ut efter, man är ju svullen ett tag ju!

• Monsa

KidA, du är så himla söt!

Jag har en kompis som fått barn och hennes lilla är typ 7 månader nu. Inte förrän nu så börjar hon se annorlunda ut och nu har jag ju inte känt henne innan hon var gravid men hon har ändrat sig bara på dessa många månader.

Du är i alla fall superfin! Min man är så gullig, om mina bristningar på magen sa han:
    -Dom är fina, det är bevis för att du haft våra barn i din mage.
    Fint sagt va!

• Monsa

Hej på er!
    Jag har precis plockat undan uppe på övervåningen, bara här nere kvar och sne damning och skurning och dammsugning, ja det får väl bli nån annan dag

Är inte så glad på min man, han skulle kanske jobba i helgen och sen så skulle han jobba halvdag och ja hur blev det sen då? Jo han jobbar förstås till 18.00 ikväll. Är så arg och sur på honom, han har ingen respekt för att jag gör mitt jobb på helgerna, pluggar alltså.
    Jag har sagt åt honom att han måste tänka på att det är ett jobb, precis som om jag gått iväg till ett jobb men han verkar inte lyssna och vi blir bara osams.

Usch, ibland är det pestigt alltså. Denna veckan har han träffat barnen kanske 7 timmar eller nåt. Det tack vare att han fick va hemma lite tidigare för att jag skulle övningsköra.
    Han har träffat som varannan dag eller nåt. Igår hann Ronja se honom i 10 minuter tror jag och Alfons igenting. Ikväll träffar han dom nog inte heller. Usch och blä säger jag bara!

• Monsa

Kiralves, ja det ahde vart något, han åker 06.30 och är hemma mellan 19.00 och 22.00. Det är liksom ohållbart. Det skulle bli tufft i några veckor och det är ok, han får gärna jobba sent men han kan inte "sno" mina helger. Jag förlägger ju nästan allt mitt arbete till helgen. Vet inte hur vi ska kunna prata ordentligt om detta heller, funkar inte. Jag är helt ensam känns det som.
    Han har ju fixat så han ska börja senare några dagar nu för att jag sak övningsköra, har 6 lektioner kvar och sen ska jag köra upp, egentligen var det 4 men ville gardera mig lite. Så skulle han avrt ledig den dagen jag kör upp och jag frågade om han ville det och om det var ok, ja visst men nu så undrade han när jag är färdig för då ska han jobab i alla fall. Han har fått en fast månadslön inklusive OB. Han får inget extra för att jobba övertid och all bensin ca: 4000:- i månaden får han stå för själv. Om några veckor börjar han på ett nytt ställe och då blri det kortare väg och andra tider, hoppas det blir bättre då. Måste ha en bil med ås jag kan köra om jag klarar uppkörningen, annars är det ju inte så stor skillnad ju!

Åh, jag är gnällig idag, jag vet! Har lipat och vart arg typ hela dan hittills!

• Monsa

Det är kul med körkort, hoppas jag sätter uppkörningen bara, hade vart skönt, vill bli färdig nån gång nu ju!
    Nu har den lilla fisen blivit väckt av storasyrran som leker födelsedag där uppe, ska gå upp och läsa en stund så får dom leka under tiden. Värma upp lite lunch och sen ska vi gå iväg och köpa lördagsgodis!

Ska försöka hålla modet upppe men är så besviken på honom just nu, får väl se vad som hädner när han kommer hem, vet itne ens om jag orkar prata med honom, så dum som han var innan!

KidA, det är amningen som gör att man blir helt grötig i huvudet men det blri bättre sen

Ha det gott allihop och en trevlig lördag önskar jag er!

• Monsa

Vilken fin liten Noah

Nu är det bättre med mig och maken, har pratat lite och han sa:
    -Det ska du veta, jag uppskattar verkligen det jobbet du gör!
    Då kändes det mycket bättre, vi måste prata om saker och inte tjafsa men jag har ju humör och är så känslig ibland alltså!
    Det är tufft, allting är tufft ibland men det är ändå härligt att man har varann fastän man blir tossig ibland

Ha en underbar kväll allihop/M

Svar på tråden Hey Jude!