elims, jag vet inte riktigt hur man ska lösa det, gillar egentligen inte att klaga, känns som lite lyxproblem liksom men det blir bara kaos. I normala fall funkar det bra tycker jag men det blir inte bra nu, jag stressar upp mig långt i förväg eftersom jag vet att det alltid kommer något oväntat och att min planering inte håller. Meningen var att min syrra skulle kommit i helgen men nu är ju min man ledig i två dagar så då får jag jobba på. Egentligen kanske han skulle vart ledig en dag nästa vecka förutom helgen också men nu blir det ju inte så.
På något sätt så blev det bara så från när vi träffades att hans jobb alltid går före och så fort han börjar ett nytt jobb så är det bara att börja om med att ägas av företaget.
Ok, om jag "bara" vart hemma med barnen, vilket jag tycker är jättekul och funkar jättebra annars, men nu pluggar jag heltid och är efter så det bara smäller om det och så är jag själv med barnen, inte bara på dagarna då utan på "mina" kvällar och så med nu när han är iväg och så har jag fått mer jobb som sagotant med. Jag ska egentligen inte klaga men åh! Hur gör du och hur gör ni andra? Vems jobb går först? Hur får man det att gå ihop sig? Är det helt omöjligt att få högre poster eller att få ett någorlunda välbetalt jobb om man inte säljer sig själv och enbart (näst intill)kan fixa jobbet men inte har tid eller ork för familjen. Jag fattar liksom inte när jag valde att det skulle bli så här, fastän jag vet att jag vart med och bäddat för det efterosm jag valt att ta det mesta själv. Jag älskar honom så mycket, jag önskar att jag vore tio gånger mer disciplinerad och bara kunde låta honom få göra massa kul och utvecklas, inte störa honom så han får de jobben och de chanserna han är värd.
Fy vad långt, vänder mig hit för ni är ju bäst, det vet jag ju