Inlägg från: ellinorsmamma |Visa alla inlägg
  • ellinorsmamma

Hey Jude!

Chaia och Elims

Ni ska ha en stor eloge till ert förberedande av shabbatmaten. Det är verkligen beundrandevärt att ni gör det vecka efter vecka.

Ibland så klagar jag här hemma över att jag inte får så mycket hjälp i köket av maken. Hur hade det varit om jag var tvungen att ordna sådanna middagar varje fredag? Blir kallsvettig bara jag tänker på det.

Hoppas att middagen blir lyckad !!!

• ellinorsmamma

Mayasmama

Godmorgon. Du är också uppe med tuppen så att säga. Är det maya som vill upp så tidigt eller är du en morgonmänniska?

• ellinorsmamma

Pojkarna ser på barn program på morgonen så de klarar sig själva fram till 8-9 tiden.

Ellinor vaknar någon gång mellan 7-9 på morgonen. Så jag klagar inte. Hon har sovit 12 timmar per natt sedan hon föddes. (Ammar 2 ggr per natt men det är i sömnen och så direkt ner i spjälsängen) På kvällen så lägger jag henne vid 8 tiden så somnar hon själv utan skrik eller problem.

Men visst är de sjuka eller så så blilr inget sig likt och då blir man bara sååå trött!!!

• ellinorsmamma

Mayasmama

När vi skulle få första ville min man inte heller förbereda eller planera babygrejer osv.

Men för varje barn så har har blivit mer och mer tolerant. Han vet att allt faller på honom om allt skulle fixas medan jag fortfarande var kvar på BB. Så nu är han mer som jag och säger att inget ont ska hända bara för att man förbereder i förväg. Vi skruvade i hop spjälsängen ca 3 veckor innab förlossningen. Kläder köpte jag för det är han totalt ointresserad utav. Men det började jag köpa redan runt v 20 och det hade han inga problem med.

• ellinorsmamma

Jag gjorde köns UL i Israel i vecka 15. Men där går man inte till en vanlig barnmorska utan till en doktor. Och det stämmde.

• ellinorsmamma

Chaia.

Egentligen så borde nog jag följa med dig på spinning, det skulle verkligen behövas.

Istället är vi hemma och myser och äter grillad kyckling med ungsbakad potatis, tzatsiki och sallad. Det är supergott.

Igår var vi dock ute hela dagen och lekte med ungarna. Åkte skidor, pulka i slalombacken som ligger nära oss, det var mysigt och vi var jättetrötta efteråt.
    Så därför inbillar jag mig att jag kan få äta lite gott idag

• ellinorsmamma

Elims

Hur gör du din falafel? Är det mix eller gör du allt själv från början?

• ellinorsmamma

Elims

Var köper du mixen?

Har sett på att det fins Libanesisk falafel, men den var annorlunda mot den som vi får från Israel. Vi köper med oss Osem från Israel. Lättgjord och god, det tar bara några minuter så är det färdigt.

Hur som helst, falafel är gott!

• ellinorsmamma

fy vilken hemsk räv, jag blev nästan rädd.

• ellinorsmamma

Men man får ju inte rösta utanför Israel. Bara om man bor där och är folkbokförd.

Svar på tråden Hey Jude!