Inlägg från: ellinorsmamma |Visa alla inlägg
  • ellinorsmamma

Hey Jude!

Monsa.

Hipp hipp hurra på din 25 års dag. Ja nu är du nog vuxen.

Önskar dig en härlig dag med tårta och presenter.

• ellinorsmamma

Monsa

Något lockigt låter läckert.

Ska du kalas eller fest i kväll?

• ellinorsmamma

Hockeyfinalen gav mig nästan hjärtinfarkt.

Det var så spännande och nu är Sverige OS mästare.
    Kunde knappt sitta stilla den tredje perioden.

• ellinorsmamma

KidA

Det där låter inget roligt.

Hur mår du förutom febern? Har du ont någonstans?

Tycker verkligen att du ska kontakt antingen hälsocentralen eller bb. De kan göra en odling för att se om du ev behöver antibiotika. Det är inte bra/man orkar inte att gå runt med feber när man har en bebis att ta hand om.

Mitt råd är att göra det snarast för att få klarhet i frågan.

• ellinorsmamma

KidA

I sommras när jag fick lilltjejen så fick jag en inflammation i bröstet och hade liknande symtom som du. Redan efter tre dagar av antibiotikakuren mådde jag hur bra som helst.

Du måste vara helt slut, stackarn.

Har du sår på det "svåra" bröstet?

• ellinorsmamma

KidA

Det behöver inte vara något men visa det för bvc sköterskan i morgon. Hör vad hon säger, kanske kan du träffa doktorn på bvc.

Det kan också var svamp på bröstvårtan. Då kan det bli svårt att tömma bröstet.
    Man kan köpa Daktacort på apoteket, receptfritt för en 50 kr ungefär. (Fast jag tror inte att det är svamp)

Krya på dig.

• ellinorsmamma

Jag är också här.

Det är så lungt och skönt här hemma för tillfället. Bebisen sover och de stora ser Ninja Turtles.

KidA. Mår du bättre idag?

Mayasmama. Hur mår du och lilla magen?

• ellinorsmamma

KidA.

Jag hade också den nässprayen när jag hade mina problem i början amningen.
    Tycker du att den fungerar? Själv trodde jag att utdrivningsreflexen skulle bli starkare med sprayen.

Hur mår prinsen Noah?

• ellinorsmamma

Mayasmama

Varför vågar du inte lägga ut magbilder. Du har säkert en jättefinmage. Ja du har nog en stor bebbe i magen med tanke på måttet. Han eller hon mår så bra där inne i mammas varma mage.

Längtar Maya tills hon ska bli storasyster? Ser hon fram emot det eller är hon inte intresserad?

• ellinorsmamma

Sluta att tänka på om magen är stor eller liten och bara njut av graviditeten, snart är den ju ändå slut och då kanske det dröjer några innan du får känna en bebis i magen igen.

Maya har all anledning att vara stolt, och det tar alldeles för lång tid för dem att vänta på syskonet.

När man själv är gravid går tiden sakta. Men när någon som man känner väntar barn så går det alltid mycket fortare.

Har ni hittat fler namn som båda gillar och kan tänka sig???

Svar på tråden Hey Jude!