Inlägg från: ellinorsmamma |Visa alla inlägg
  • ellinorsmamma

Hey Jude!

Hallå.

Har hittat hit. Har inte tid att skriva nu men återkommer lite senare. Ha det gott och sköt om er.

• ellinorsmamma

New york brud.

grattis till huset!!!

Ja du bor i Gtb så du har stora och många möjligheter till shopping. Du inser inte hur lycklig du är.

Här i vår lilla stad i norrland blir man bara deprimerad av att gå till "stan". 5 minuter så har man gått från ena endan av stan till den andra.

I bland lyckas jag övertala mannen att åka till någon större stad men han som många andra män avskyr affärer.

Älskar att åka till Israel med alla deras härliga underbara köpcentrum. Du vet jag jag menar!

• ellinorsmamma

Ny brud.

Du har rätt i det. Men i dessa vintertider längtar man lätt bort. Tur att det börjar bli ljust ute nu, våren är alltså inte långt borta. Det är nog det bästa.

Vad håller alla på med nu, eller vad ska ni göra i kväll?

• ellinorsmamma

Här är det full rulle ser jag.
    Försöker skriva några rader medans barnen leker.

Ja några träd blev det inte planterat idag.
    Nästa chag som kommer är väl purim, då blir det skoj. Ska beställa dräkter till barnen från Israel. Stora pojken vill vara Ninja Turtles, mellan pojken vill vara Spiderman och till dottern tänkte vi ta Nasse.

Ni som bor i sthlm/gtb har väl purimfest i föreningen , eller? Hur firar ni då?

• ellinorsmamma

Tutim

Jättefina dräkter. Saba och safta har lovat att skicka men man bli väldigt sugen på dessa också.

Ja vi får se vad det blir

• ellinorsmamma

Ensam hemma *skratt*, det var länge sedan.

Kanske kan man göra varma mackor, soppa, sallad eller liknande.

Är du ensam i kväll? Ensam och hungrig???

• ellinorsmamma

Bröd. Tomatsås, tomater, champinjoner, tomater ost. Ta det du har ock kombinera i hop något smarrigt.

En gång tog jag en klick beanaise sås under osten det blev jättegott.
    Pizza krydda är ett måste enligt mig!!!

• ellinorsmamma

Ursäkta stavfelen i mitt förra inlägg. Sitter med en 7 månaders på armen och då kan det vara svårt att skriva ordentligt.

• ellinorsmamma

Om jag skulle förlita mig på min mans matlagning skulle vi svälta. Han kan visst laga mat men har ingen känsla för planering och hungriga barn som vill äta middag runt 16.00-17.00.

• ellinorsmamma

Maya bat chamesch, eze yelda gdola. Mazal tov. Le mea ve esrim.

Hur firar ni födelsedagen? Har ni kalas idag? Vad önskar sig en femårig tjej i födelsedagspresent? Är det barbie och sånt?

Här ligger hela familjen i feber/förkylning. Typiskat när det är helg. Jag får väl titta på skidåkningen istället, tycker det är jättekul!

Ha en bra shababt.

Svar på tråden Hey Jude!