Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

Min dag har inte fortsatt bra. Kom hem från frisören med betydligt kortare hår än beräknat...har aldrig haft såhär kort tidigare!! Har i min enfald stått och dragit i det i flera timmar nu i tron att det ska bli längre men inser att det helt enkelt blir till att bära burka fram till juli...

undrar vad dagen mer har i beredskap? kanske krymper jag tvätten eller nåt?!!

• elims

new york brud

akta dig, frisörer är farliga!!!

Men jag ska kanske inte klaga, dagen kunde ha slutat värre.
    Det KUNDE ha regnat (fast solen sken hela dagen! ).
    Jag KUNDE ha fått betydligt tråkigare besked om vad min svullna lymfkörtel under armen innebar (var visst bara en vanlig infektion).
    Lilltjejen på bussen KUNDE ha spytt rakt på mina nya LV-skor (istället för precis bredvid som hon gjorde...tyckte så synd om henne iof, stackarn...)

Så, egentligen har dagen kanske inte varit så tokig

• elims

Hattifnatt

nja, jag hade tänkt mig ett ordentligt klipp...bara inte fullt så kort! Måste alltid förklara samma sak varje gång jag är hos frisören: klipper man i mitt blöta lockiga hår måste man tänka på att det krullar upp sig REJÄLT i torrt tillstånd. Trodde frisörer kunde sånt!! Därför klipper jag mig typ också bara 1-2 ggr om året...

Maken tyckte det var jättefint. Han har tydligen ingen smak

• elims

nyb
    nä jag har inga bilder Och få inte för dig att jag är värsta snobben nu eller nåt...enda anledningen till att jag äger sådana skor är att jag brukar få dem vid jämna mellanrum av en jag känner. Min hovleverantör är annars H&M och det är jag stolt över!

KidA
    ingen kebabrulle? Taskigt!

• elims

nyb

skönt att höra LV-butiken är den enda jag vågar mig in i, annars håller jag mig borta från de där affärerna. Vad ska man där att göra liksom, titta på alla andra som köper?

kan man shoppa kläder på coop?

För er som har tråkigt:
    www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/unit.asp
    Vilken är er favorit?

• elims

Åh vad roligt Monsa, tusen grattiskramar!!

• elims

ellinorsmamma har väl tre barn har jag för mig.

Kan du konentrera dig på plugget nu då Monsa?

• elims

Chaia

du har inte frågat men jag tänkte komma med lite tips ändå!

Vet inte vad (eller om) du gillar för typ av smycken...men det finns ett jättefint israeliskt märke som heter Michal Negrin, som har superfina smycken, för mig slutar det nästan alltid med ett besök där när vi är nere . i Tel Aviv har de två butiker: på Shenkin street och i kenyon Azrieli (Azrieli Mall). I Jerusalem finns det en butik i kenyon Malcha (Malcha Mall). Finns också på flygplatsen, både utanför och inne på taxfree (men priserna där är nog högre).

Sen, köp inte silversaker och annat i turistaffärerna på shoppinggan Ben Yehuda i J-lem. Billigare och fina saker kan ni hitta i tex Mea Shearim som inte ligger långt ifrån alls.

Inne i den judiska delen av gamla stan i Jerusalem finns en jättestor bokaffär med massvis med judiska böcker, Moriah book store heter den. En ny kokbok kanske?!

Sen finns det ett jättegott falafelställe på torget i gamla stan!

Säg till om ni vill ha tips på restauranger.

Svar på tråden Hey Jude!