Hey Jude!
Nu ska vi hämta hem en kanin,
ha en skön kväll allihopa!
Nu ska vi hämta hem en kanin,
ha en skön kväll allihopa!
fajga
jag har ett jättegott recept på laxbiffar om du gillar garam masala!!
Du behöver:
400 g laxfilé, skinn- och benfri
1 schalottenlök + vitlök
1 tsk salt
1 1/2 krm vitpeppar
1 tsk färsk ingefära
1/2 påse (20 g) garam masala
rivet skal av en lime
1 msk potatismjöl
cirka 1/2 dl matlagningsyoghurt
Mixa laxen till färs i en mixer. Skala och finhacka löken och pressa vitlöken. Blanda löken med fiskfärsen i en skål. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda till en jämn färs. Forma små biffar och stek dem i smör, cirka 2 minuter på var sida.
Jättegott att servera med ris till, fräst bladspenat och en tomatröra:
1 stor tomat
1 1/2 dl matlagningsyoghurt
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 tsk mald spiskummin
1/2 tsk salt
Hacka tomaten och blanda med resten av ingredienserna i en skål. Låt stå cirka 1/2 timme så att smakerna blandar sig.
izabelle32
Mordet ägde rum på något falafelställe nära gamla busstationen i Tel Aviv, vet inte exakt var. Känner du någon som kan ha hållit till där just då?! Det knyter sig i magen på mig varje gång en ny idiot utför något sånt här...
izabelle32
Ja håller med. Känslan av att få höra att en buss precis har sprängts och att man inte kan få tag på sina nära och kära på flera timmar, för att telefonnätet har brakat ihop då alla försökt ringa samtidigt, är en jag önskar att inte ens min värsta fiende ska behöva uppleva. Tyvärr vet jag vad jag talar om...
Chaia
Ja visst är det en jobbig känsla, att man vet att det kan hända när som helst, var som helst. För det kan det och alla drabbas, de skyr inga medel.
Men, det fungerar inte att gå omkring att vara rädd hela tiden, livet kan inte stanna upp, för då finns det ingen mening med någonting längre. och då har de dessutom vunnit. Mina tankar går just nu till de som valt livet, som vägrar ge efter för förtrycket och hatet, de som bara vill fortsätta leva i fred och i sheket, gå på bio, gå och handla mat, gå till stranden...saker andra bara tar för givet.
Det känns dessutom hemskare när man sitter här och får alla nyhetsrapporteringar (eftersom de nästan uteslutande bara handlar om tråkiga saker) än vad det känns när man väl är där. Där är vardagen inte lika skrämmande.
Chana
Behatzlacha - lycka till med behandlingen!
Vad jag vet är ingen här sefaradi. Är du det? din man?
Hattifnatt
ang att göra i Stockholm...
När det börjar närma sig kan du ju gå in på den här adressen och söka. Klicka på "turist&hotell" och välj "familjeunderhållning"
www.alltomstockholm.se
Kaninen ska förresten verkligen inte tillagas Tror inte ägaren skulle bli så glad då...
Vi är kaninvakt åt några som är bortresta för tillfället. Så vad det mysteriet löst.
KidA
Har du inget hjärta människa?!
www.webird.dk/kaniner/galleri/3.jpg
KidA
aha nu förstår jag...du är säkert en sån som inte fick ha husdjur när du var liten och som gillade att gå och trampa ihjäl myror eller nåt annat sympatiskt