Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

alltså för att förtydliga, jag ser INTE ut så i håret

men på ett sjysst 80-talsparty någon gång i framtiden, why not?!

• elims

nä nu måste jag gå och lägga mig.
    passar på innan jag hinner bli förbannad, som vanligt sitter det hobbyexperter och uttalar sig om Israel och dess politik som om de vore världens mest insatta... men, vem vet, de kanske sitter på information som tom självaste mossad inte ens vet?!

nä, ingen idé att bry sig. Ska upp imorgon och jobba och sen blir det att sätta igång med pesachstädningen lite smått...blä!

• elims

Hej!

Ja visst är det en härlig dag... Att folk börjar sitta på uteserveringarna är verkligen ett tecken på att våren är här!

Jag är ee idag - effektiva elims
    Har jobbar på fm, har pesachstädat vardagsrummet/matrummet, sovrummet och badrummet så det är klart, å nu har jag precis skummat mig en latte och ska sätta mig och transkribera lite intervjuer.

Chaia - pizza låter smaskens! Gör du egen eller köper ni?
    KidA - har du bestämt dig för en frisyr?

• elims

Chaia

åh, jag blev verkligen grymt sugen på pizza nu Borde väl egentligen passa på nu innan pesach...
    Åt aldrig det förr, vi hade nästan aldrig det hemma när jag växte upp så det är först på senare år, och mycket tack vare min man , som jag har börjat uppskatta en god pizza. Kronärtskocka på låter ju supergott!

Jag har intervjuat tre 12-åringar idag för min uppsats, så jag sitter med det nu. Det är verkligen spännande!

KidA
    vad smart med en omröstningstråd! fl är fantastiskt!

• elims

Chaia
    förresten, vår lilla espressobryggare jag talade om... den var visst från OBH Nordica. Det gick inte att direktlänka, men gå in på "Hushåll och kök" och på "Kaffebryggare" så hittar du den längst ner - Espresso Prego. Jag har ju sagt att jag egentligen är anti en massa köksmaskiner, men den här älskar jag faktiskt!

• elims

Chaia
    Ja det är väldigt mycket smidigare med en sådan, det enda du inte får med den är något som skummar mjölken. Men det fixar man lätt med en sådan där liten handskummare, sådana finns ju att köpa överallt nu!

• elims

gahh det snöar idag, helt otroligt! morr!
    Iof gör det inte så mycket eftersom jag kommer befinna mig innomhus i köket hela dagen och pesachstäda, men ändå!!

KidA
    Vad är det för spännande laxrecept du har hittat?!

fajga
    vad du skämmer bort din sambo!

Chaia
    Var det trevligt i lördags kväll?!

• elims

snön har övergått i regn nu inser jag, men det är ju fortfarande lika grått och trist ute...

Svar på tråden Hey Jude!