Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Coola killar!

Ellinors mamma
    jag är 31 och det kändes värre än att fylla 30. Tänk på allt du har uppnått och vilken fin familj du har! Inte illa för att vara bara 30

• bubele

kiralves
    Nä, du kan vänta ett år med det

• bubele

Mayasmama
    Det viktigaste är ju vad som känns bäst för dig och familjen och då låter det ju som om Elah/Ella är ett bättre alternativ. Påverkar muskelsjukdomen talet också alltså? Inget som en talpedagog kan hjälpa till med? Ursäkta om det är dumma frågor men jag vet ju inte hur det funkar . En fråga till till dig förresten: Nästa söndag, när KidA vill äta indiskt med oss andra, har du nått förslag på vart vi skall gå? Bombay är ju så litet (och där har jag dessutom fått ofärdig kyckling en gång så jag är lite skeptisk)..Kanske någon av de indiska på första Långgatan? Nyb och Hattifnatt, har ni några andra förslag?

För övrigt har vi 17 grader i skuggan i dag - härligt!!!!

Nyb
    Menar du kontaktfamilj? Det är jättebra, det finns hur många barn som helst som är i behov av en sådan en eller två helger i månaden. I så fall är det bara att ta kontakt med socialtjänsten och säga att ni vill bli kontaktfamilj så kollar de om ni är lämpliga. Och det är ni ju såklart

• bubele

KidA
    Aha du är uppe nu . För det kan ju inte vara så att du haft annat att göra och loggat in på FL först nu, väl?

Själv har jag precis behandlat huvudvärken som beror på gårdagens utsvävningar..skall springa ner till Järnia sen och leta myggnät med kardborrband.

• bubele

Mayasmama
    Bor ni i närheten eller? I så fall är vi nästan grannar

• bubele

Mayasmama
    Jepp . Fast formellt tillhör det tydligen Haga men det känns mer som Linné, det är närmare dit.

• bubele

marcink

Mayasmama
    Deras grillade smörgåsar är sååååååååååååå goda! Perfekta som sen frukost/tidig lunch

• bubele

Visst är det väl så att man enligt judisk tradition inte får ge sina barn namn efter levande släktingar? Eller har jag hittat på det?

Apropå andranamn hörde jag av en israelisk tjej att andranamn är något man där ger någon som är väldigt sjuk eller nära döden, stämmer det? I så fall skulle det ju kunna förklara varför de inte förstår vår tradition med flera namn. Å andra sidan har väl de flesta svenskfödda judar också flera namn? Jag har tre . Plus mitt hebreiska då, men det står inte med i folkbokföringen - är det så för er andra också? Annars skall jag genast ringa mamman och fråga varför .

Nu skall vi ut i solen och shoppa födelsedagspresent

• bubele

Ringblomma
    Precis, därför jag inte kan ge mina ev barn namn efter levande släktingar. Det med andranamnet då, någon som vet det? Om inte annat är vårt levande uppslagsverk Elims väl tillbaka ikväll

Måste man byta namn på tråden för att man startar en ny?

• bubele

Hej på er i solskenet!
    Tre timmars rast marcink? Lång arbetsdag sammanlagt då eller?

Vi var uppe vid tio i dag efter fem timmars sömn (ja den där födelsedagsfesten ledde till utgång och helt plötsligt var vi hemma så där sent/tidigt igen att fåglarna kvittrade ) och åkte i väg till Bauhaus och Ikea och handlade frostad plastfilm att sätta på nederdelen av några fönster (i den här lägenheten är man en skyltdocka kvälls- och nattetid, otrolig insyn) och insektsnät att sätta upp vid balkongdörren så att katterna skall kunna sitta och kika ut utan att hoppa ner på gatan och sticka i väg. Sen har vi hunnit med att fika lite i solen på en gräsmatta (alla fyra) jaga hundar (ena katten) klättra upp i träd (andra katten) och samla fräknar (jag). Nu är jag så trött att jag skulle kunna somna sittande......men visst är det härligt med sol och värme!!!

• bubele

Inför Göteborgsträffen - vad säger ni om lite förslag på tid och plats genom privat meddelandekorrespondens?

• bubele

KidA
    Ja gör det! Sötsonen på bilden är ju bara för bedårande

Jag har precis kommit hem från Vårruset, trött och svettig i soffan

Vem tar ansvar för samordningen inför söndagen? Jag kan i a f bidra med informationen att det inte är någon sol på uteserveringarna på första Långgatan vid 11-tiden...

• bubele

Hattifnatt
    Hade inte läst ditt inlägg innan jag skrev mitt...vad är oddsen för att båda använder ordet bedårande?

• bubele

Hur skall vi andra göra?
    Mayasmama, Hattifnatt och Nyb? Ses ändå?

Flyttar till nya tråden nu

• bubele

Hattifnatt
    Tänk dig en *gåliteochspringalitesmileyhär*

Svar på tråden Hey Jude!