Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Chaia
    Tack .Nu har vi bestämt med min vegansyster att hon skall komma hit på försenad seder på lördag. Har du några tips på vad jag kan laga till henne? Till oss blir det nog Gefilte fish (eller rättare sagt, jag får ju all ), kycklingsoppa och sen vitlöksspäckad lammfilé eller kyckling.

• bubele

Chaia
    Varmrätten låter kanon! Den blir det nog på lördag (kul för henne att få nåt annat än falafel eller nåt med tofu eller gryta).

Nu skall jag trösta sambon efter hockeyförlusten

Laila tov!

• bubele

Äh, han skulle ju kolla på 24 ju...vill inte alls bli tröstad . Så nu sitter jag här med datorn igen .

Vet någon av er om det finns några andra filmer om uttåget ur Egypten än den tecknade?

KidA
    Jag fick ändra klipptiden, tänkte på vilken spännande frisyr det hade kunnat bli när jag helt plötsligt får världens hostattack. Visst vill jag ha uppklippt, men... . Så nästa torsdag blir det istället.

• bubele

KidA
    måste du klippa så långt då? Jag hade hår till midjan fram till för 8 år sen, sen klippte jag det kort. Hade kort i några år men nu är det på väg ut igen . Fast ibland tröttnar jag och känner verkligen bara för att ha en pojkfrisyr igen, så mycket lättare att fixa till det då...men å andra sidan kan jag ju inte klippa av det nu när det äntligen börjat bli långt igen

• bubele

Det är jättedumt och såååå tråkigt. Men en stor anledning till att det blev så här med lunginflammation efter influensan är nog den där j-a immunförsvarsdämpande medicinen jag måste äta för min mage. Tyvärr. Jag brukar faktiskt inte vara sjuk så ofta, men när jag blir det så blir jag på grund av det sjukare än alla andra.

Angående håret: Även om du klipper upp det kan du ju behålla mycket av längden, du har väl ganska tjockt hår? Då är det ju snyggt ändå!

• bubele

Chaia
    Syrran undrar just på msn vad det skall vara för proportioner när man gör pasta med no egg. Jag försökte med "gör som du känner" och "friskt vågat hälften vunnet" men de svaren godkändes inte . Jag lagar ju alltid mat på känn ju....

• bubele

KidA
    Jag addar dig (som mina ungdomar jag jobbar med skulle säga )

• bubele

Ja, jag får väl oxå slita mig....

Natti natti

• bubele

God morgon på er!
    Det är ju sol i Göteborg i dag!!!!!!
    Usch, jag hostade så i natt att jag inte kunde sova, så jag läste i stället. Och eftersom jag sedan inte kunde sluta läsa när jag börjat utan var tvungen att läsa klart hela boken (till kl 6 i morse) så måste jag bara tipsa om den: Montecore av Jonas Hassen Khemiri. Jag gillade ju iofs hans förra, Ett öga rött, oxå men jag tycker nog att den här t o m var bättre .

Sambon ligger fortfarande och sover här (han bad i går om att få sova ut ordentligt) så jag har flyttat ut till soffan. Skall nu kolla på gammalt Beverly Hillsavsnitt .

Mayasmama
    Är det i morgon de kommer hem? Hur har de haft det?

KidA
    Trevligt att "prata" med dig i går

• bubele

Mayasmama
    vad sött sagt av henne!
    Ja, nu tänker jag bli frisk (fast idag är det rätt ok att vara sjuk för vi skall storstäda och jag behöver bara göra det som inte är ansträngande eftersom jag hostar så - ingen dammsugning eller golvtvätt m a o )

Svar på tråden Hey Jude!