Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

nä, men jag kanske kan lukta mig till det!

(hehe, eller kanske bara ringa och fråga efter
    namnet annars... )

Nu är det läggdags för min del, ska upp och jobba imorgon och sen har jag möte efter det. Laila tov!

• elims

Vad gör ni alla idag då?!

Här har man både jobbat och varit på möten, fått godkänt av sin handledare på sin speciallitteraturuppsats (är såååå glad! ), köpt matze och pluggat lite. Nu har jag tänkt sitta och planera ihop veckans måltider så att vi kan kunna åka och storhandla. Ikväll blir det vegbiffar och kokt potatis med brunsås & rödvinbärsgelé till, vad ska ni andra äta för något?! Inspirera mig!

• elims

Vet ni vem Matisyahu är?!

Har precis fixat biljetter till hans koncert i maj, ska bli superkul!

mc donalds, vad gott!
    Min middagslista är färdig iallafall:
    * färsbiffar, potatis, brunsås, rödvinbärsgelé och grönsallad
    * pasta salmone
    * kokt torsk och potatis med skirat smör, hackat ägg och kokt broccoli.
    * ugnsnachos
    * quorngratäng med ris och sallad
    * shabbes...

• elims

av vaddå, maten?!

Hur mår du nu förresten?! är du påväg att bli bättre?!

• elims

äsch, matlagning å receptsök är ju kul ju!

här är matisyahu förresten
    upp i menyn under "video" kan man kolla in två av hans musikvideos!
    www.hasidicreggae.com/

• elims

Hattifnatt

åh, du har inte ett mer exakt recept på de där biffarna?!

"Men varifrån stammar judendomens täckande av håret hos gifta kvinnor, står det i Torah eller är det en tradition?"
    Både och måste nog svaret bli, det är en tradition som blivit lag (precis som killar & kipah) och detta står nämnt i sista moseboken. Längst ner här står en ganska kort men bra sammanfattning: members.aol.com/LazerA/headcovering.htm

Chaia
    Nej, han kommer till Stockholm!!!!!
    Biljetterna släptes i fredags, har ni tur finns det några kvar. "Jerusalem" på hans nya CD är grym!

• elims

Chaia
    Käggelbanan.

KidA
    Det har funnits en del driver med billiga direktresor ner till Eilat, typ 800-1000 kr inkl hotel. Men vet inte om de finns nu. Annars är tyvärr det rätt dyrt, mellan 3000-5000 kr beroende på bolag. Tror att ungerska Malev brukar höra till de billigare.

• elims

gillar du värme?!

våren är en skön årstid att vara där på men juli-sept är supervarmt!!

• elims

mmm...samma här. Nu finns det ju iof luftkonditionering överallt där, men ändå!
    Luften i Tel Avivområdet mitt i sommaren är sådär fuktig och mysig att så fort man går utanför dörren klistrar sig kläderna på kroppen Själv är jag ett fan av betydligt torrare klimat!!

Svar på tråden Hey Jude!