Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

KidA
    Sushi är asgott! Vad har du provat för något?

• elims

Chaia
    Det är fisk som är formad som räkor. finns faktiskt fusk-crabsticks oxå (de har haft det i kosherian ibland). Det ser likadant ut som riktig vara! Vet ju iof inte hur riktiga räkor smakar, men jag vet ju hur de ska se ut!

• elims

Produkterna är ok. Wasabi har vi faktiskt från Israel, köpte sist vi var där.

Går ju inte ut och äter i Sverige på restaurang, men när jag bodde i Jerusalem brukade jag och mina kompisar gå till Hilton ibland på måndagkvällar och äta deras "all you can eat sushi buffet"! *dreggel dreggel*

• elims

Chaia
    inget av det står på listan, har frågat generellt om sjögräs och risvinäger. Ingefäran är ju vanligtvis inlagd i just risvinäger, men skulle det vara någon annan vinäger så är den inte ok. Någon gång har jag också gjort egen inlag ingefära, det är inte så svårt. Kikomansoja är ok, står med på listan.

När ni köper hem sushin, köper ni utan fisk då eller?!

fajga
    Nä det har jag inte provat. Var hittar man sånt?

• elims

fajga
    fuskrom alltså, spännande! Ska kika i affären nästa gång och be rabbinen kolla upp det...

• elims

nja nu var det ett tag sedan sist, men det ska vi nog ta och ändra på eller vad säger du Chaia?!

• elims

Lycka till nyb!!

Hör av dig sen när du får tillfälle och uppdatera oss på läget!

• elims

sidan kommer inte upp alls. men det kanske bara är hos mig då...

• elims

Ja precis, sådana blommor!

Börjar bli osäker bara om det verkligen var i ö-hallen jag köpte dem, blandar nog ihop det med ett annat te som mina vänner ville ha som de alltid köper därifrån.

Vi får väl helt enkelt gå på blomjakt i veckan om vi ses, vad säger du?!

Drack för övrigt ett jättegott rooiboste (heter det så?) hos svärmor igår, köpt på NK.

Svar på tråden Hey Jude!