Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

Chaia

Yom Haatsmaot firas på lite olika sätt, på kvällen då yom haatzmaot börjar brukar det vara parader och uppträdanden osv. Alla är ute på stan!
    Yom haatsmaot på dagen sen är grilldagen med stort g, yom h är en röd dag i Israel så hela landet samlas kring grillen!

Jom Hazikaron infaller dagen innan. Det är en dag då man minns alla soldater som har dött i de krig som Israel har tvingats utkämpa. Zikaron betyder ju att minnas...
    En siren hörs över hela landet och alla stannar upp var de än befinner sig för en tyst minut.

• elims

genig, genig fajga jag rodnar ju!

Chaia
    Dagens ord att lära sig: Mangal (= BBQ på hebreiska)
    Myyycket viktigt att kunna!

• elims

Suck jag borde också gå och lägga mig... gissa vem som har tvättstuga imorgon kl. 07! Blä! Det var den enda tiden som fanns ledig...
    Men, jag får åtminstone hemmagjord färskost till frukostmackan. alltid något!

• elims

Sista inlägget för min del

Imorgon är det val i Israel, ett av de viktigaste i landets historia!

Laila tov gänget!

• elims

Hej allihopa, har en dålig dag idag... Är allmänt deppig ooch trött, tycker inte jag går framåt i studierna, har en tung uppgift som ska in på fredag och jag känner mig inte klar, valutgången blev en besvikelse, glömde bort två möten idag och så hade vi några större oväntade utgifter denna månad och nu ska vår kvartalshyra in i veckan så det känns inte heller så kul... och så har det varit dååååligt väder hela dagen!!! Nu räcker det med det gråa!!

• elims

Kadima och Avodah (Labor) fick flest röster (kadima får ca 30 mandat och Avodah ca 20), så det blir en vänster koalition.
    3a kom Yisrael-Beteinu, också smått vänster, ryssdominerat.
    Likud kom på 4e plats med ovanligt få röster (det var Sharons förra parti, de får 12 mandat mot förra valet då de fick 40). Liten skräll var att inte högerpartierna (NRP, NNP och Shas bla) fick fler röster. Stor skräll var att det nya pensionärspartiet fick så många röster!

Valutgången var väl ingen större förvåning dock. Dock var valdeltagandet väldigt lågt, vilket var dåligt för de större partierna.

• elims

new york brud
    Vad härligt att äntligen få flytta! Jag är inte avis, inte alls...

KidA
    wow vad snygg du e!!

• elims

Chaia

hehe, egentligen inte. Idag har jag istället mest varit irriterad På allt och alla. Höll på och skälla ut någon på bussen i eftermiddag för att de satt på yttersätena och vägrade flytta in, när bussen var proppfull och både gamla och jag ( ) var tvugna att stå. Och jag är verkligen inte den som gör sådant i vanliga fall!

men tack för alla kramar!

• elims

Chaia

haha, ja idag är det nog bäst att passa sig!

Hur var din dag då?!

• elims

mysigt

Går du både på gym och kör spinning?! Duktigt! Allt på samma ställe eller?

Själv kommer jag iväg knappt en gång i veckan men jag borde väl gå mer egentligen. Går här i närheten, litet ställe och inte så flashigt, inte mycket folk och så slipper jag ha något på huvudet eftersom det bara är tjejer som går där - perfekt!

Svar på tråden Hey Jude!