Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

Chaia
    nja alltså allt du stoppar i dig ska egentligen ha en stämpel...men nu vi råkar bor i ett "kosheru-land" här, där det inte är möjligt
    Därför kan vi köpa pasta, mjöl, salt osv fastän de inte har en stämpel på sig.

• elims

Chaia

Det där vita teet, heter det "Tahiti"?! Gillar det jättemycket!
    Tycker annars om myntate (köper hem från israel) och sir williams (helst med en färsk nanakvist i)

Har smakat ett te med lakritssmak hemma hos en kompis tidigare, minns bara inte vad det heter!

• elims

Buddhathe - vad ärdet för märke?!

Kom förresten på att jag köpt någon slags teblomma (?) i östermalmshallen till några vänner som bor i israel innan vi åkte ner och hälsade på. Är det något som låter bekant?!

ps. Har gått över till beta nu...är lite svårt att vänja sig så här i början

• elims

Nu är det inte långt kvar till pesach. Jag längtar faktiskt. Inte kanske så mycket efter städningen och matzemagen, men till sedern, älskar de långa sederkvällarna!

Fast ni vet väl hur kortversionen för de flesta judiska helger går: They tried to kill us, we won, lets eat!

• elims

fajga
    Då vet jag vad jag inte ska bjuda dig på då om du kommer hit!

• elims

ah, friggs var det nog märket hette. tack fajga!

• elims

Shavua tov allihopa!

Chaia
    Glöm inte att det är matzeförsäljning imorgon, de öppnar kl 10!

fajga
    usch, lider med dig...

• elims

Chaia

Då ses vi kanske där!

Har gått och längtat efter shabbes hela veckan för jag har haft så mycket att göra, så när den väl kom var det jätteskönt. Vi har bara tagit det lugnt och vilat upp oss ordentligt. Fick en Dan Brown-bok i present här om dagen och den har har steckläst idag på eftermiddagen, det är precis en sådan bok som passar när man behöver koppla av och bort riktigt ordentligt, inget mastigt. Så, det var min shabbes.

ja och så maten ja. Igår åt vi kyckling och ris + lite sallader till. Senkvällsfika gick vi och tog hos svärmor. Idag åt vi mjölkigt faktiskt, det har vi inte gjort på jättelänge. Lasagne och ostborekasim, tonfisksallad, avokadosallad och israelisk sallad.

• elims

vet inte varför med jag blev galet sugen på sushi just nu! Ahh!!

• elims

Ja vi gör egen sushi, älskar det. Har till och med fusk-räkor i ibland!!

Svar på tråden Hey Jude!