Inlägg från: elims |Visa alla inlägg
  • elims

Hey Jude!

Laila tov metukim!

• elims

fajga
    Vad spännande!!

marcink
    Skönt att allt gick bra då. Hur mår ni? Hur mår resten av din familj?

• elims

Hej hej allihopa, någon här?!

Behöver köpa ett par hikingskor så jag var runt lite på stan i eftermiddag. I en affär jag var inne i frågade jag om de hade den här typen av skor. Ja, sa killen, vi har bla en sådan här modell (så beskrev han den). Vad bra, sa jag, jag behöver en i storlek 36.
    nä det går inte, säger killen då, här har vi bara skor för vuxna! De börjar på strl 38!

IDIOT! Åh, vad sur jag blev...men som vanligt kom jag på först efteråt en massa bra repliker jag skulle ha kommit med. typiskt!

Annars har det inte hänt så mycket mer... eller jo, två olika personer kom fram till mig, vid olika tillfällen, på universitetet idag och frågade om jag ville gå med i deras kristna studiegrupp! Syns det på mig att jag gillar religion, eller vad!!

• elims

new york brud
    ja telefonförsäljare är ett kapitel i sig... det ringer rätt ofta här och när jag svarar frågar de oftast om jag har mamma eller pappa hemma/någon annan vuxen i hushållet hemma!
    Men där har jag iallafall oftast numera svar på tal (man lär ju sig efter ett tag),
    jag brukar säga att "jo det är möjligt att mamma eller pappa är hemma, men då får du nog ta och ringa hem till dem istället för här bor bara jag och min man!"

Chaia
    det tipset brukar jag köra på min mamma när hon inte hittar skor i hennes storlek (strl 35) !!

• elims

Chaia

Hur går det med shabbesmatlagningen då?! Vad blir det för spännande?!

• elims

KidA
    Jag är snart 24...men låter väl som 12 eller nåt i deras öron!

Chaia
    Allt låter som vanligt supergott!
    Hur gör du svampgrytan?
    Päronen låter också spännande, hur gör du dem? Och hur serverar du dem, som de är?! Har ett recept i min dator på "citruspäron med lakritskaramellsås" som jag aldrig har testat...kanske man borde göra?!

Imorgon kväll är vi bortbjudna.
    Till lördag lunch blir det en förrätt med gravad lax + en vinägrett med koriander
    Huvudrätt: Hariassakyckling och ris med en massa goda kryddor i. Chatizilim och en grönsallad med mango.
    Efterrätt vet jag som vanligt inte än... ev gör jag en kompott eller så hackar jag bara ner lite choklad i tofuglass och serverar med fruktsallad.

• elims

KidA
    nä men stackarn, det är inte roligt det där

• elims

Gick förresten förbi T-centralen igår och hörde plötsligt hur någon börjar sjunga i mikrofon om jesus, till Hava Nagila-melodin!!

Svar på tråden Hey Jude!