Hey Jude!
mayasmama
vad trist! Men du har rätt, Israel kommer alltid finnas kvar. Du får se fram emot er höstresa istället! Maya kommer säker få det bra, hon har ju sin pappa med sig iallafall!
mayasmama
vad trist! Men du har rätt, Israel kommer alltid finnas kvar. Du får se fram emot er höstresa istället! Maya kommer säker få det bra, hon har ju sin pappa med sig iallafall!
Åh vad avis jag är på alla er med badkar hemma!!
Mango är en av mina favvofrukter Chaia! Drack faktiskt två stora glas mangojuice idag när jag var och pluggade.
I Israel har de världens bästa juicer, passa på när ni är där!
Tili
Nu blir jag avis på dig oxå!
Vad tycker du om avatiach då?!
Nä men nu måste du öva upp din hebreiska lite Chaia, börja lära dig väsentliga ord som avatiach osv! Så här kan vi inte ha det!
avatiach = vattenmelon
vad jag blev sugen på en frozen yoghurt nu....ååååhhhh!!
nä det ska vara mango, kiwi och jordgubbar!
men vad är mekopelet för någon frukt?! trodde mekopelet betydde "ihopvikt"!
ah, sån choklad! that makes more sense!
Vi har faktiskt sådan liggandes här hemma, tänkte bara inte på att den heter mekopelet...
Här är det kallt ute, fast solen skiner. alltid något!
Ha en underbar dag allihopa!
fajga
spenatlasagne eller?!
hur går det för er...om man får fråga?!
KidA
När någon familjemedlem går bort är det såklart jätteledsamt och givetvis sörjer hela familjen, men de där reglerna gäller egentligen bara för antingen barn som har förlorat en förälder, föräldrar som har förlorat sitt barn eller en maka/make som förlorat sin respektive. Någon som har förlorat en kusin eller morförälder tex behöver inte ta på sig de där reglerna.
Vet du om familjen kommer sitta shiva efter begravningen?!
Dessutom gäller de där reglerna, om att inte raka sig bla, även efter begravningen, speciellt veckan som följer begravningen (shiva-veckan).