Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Ja, här är det kallt och snö.. Är så trött på vinter

Första april.. Kul, det är ju snart! Kommer du att få nära till jobbet då? Det är guld värt att slippa långa pendlingar. Nu har jag gångavstånd till skolan och det är så skönt!!

• Chaia

Hej på er..

Nu har vi varit på besök hos min syster med familj och sedan hos mina föräldrar. Vi har blivit bjudna på fika och mat i ett kör.. En mycket trevlig dag med andra ord.

Vad gör ni andra?

• Chaia

Shnicki: Åh, ni har det säkert varmt och skönt? Längtar dit!! Har din bror varit i Israel tidigare?

• Chaia

Vi ska åka de två första veckorna i maj. Ska bli jättespännande eftersom jag aldrig ( ) varit i Israel förut. Maken har visserligen varit där massvis av gånger, men det var lääänge sedan, så han är upprymd han också!

Vad ska du visa din bror när han kommer då? Har du några favoritställen?

• Chaia

Ja, det är verkligen spännande!!

Min man är svensk jude, men hans familj har semestrat många gånger i Israel. Han har varit på skolresa där (gick i judisk skola) och han jobbade dessutom på kibbutz ett tag.

För oss blir det en vecka i Tel Aviv (då vi kommer att ha bil) och en vecka i Jerusalem. Vi kommer väl inte hinna se så mycket jag skulle vilja, men vi får helt enkelt åka fler gånger

Hur länge har du bott i Israel?

• Chaia

Kan tänka mig att ni har haft fullt upp..

Själv sitter jag med en kopp te och relaxar samtidigt som jag kollar lite receptsidor på nätet. Oväntat va?

• Chaia

Jag är ute efter något roligt att göra med en bit fänkål.. Har du kanske något tips? Har hört att det ska vara sååå gott, men jag har bara använt den i soppor och grytor tidigare. Tänkte att man kanske kunde ugnsbaka den, men vad ska man ha för kryddning? Jag brottas med stora frågor som du märker

• Chaia

Hej kidA!! Hur har ni haft det? Var svärmor glad över att få träffa sin sonson?

• Chaia

kidA: Nämen usch Hälsa Marcin att jag beklagar sorgen.

tutim: Det där låter ju smaskens! Pumpafrön har jag ju t.o.m. hemma

Svar på tråden Hey Jude!