Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Chaia
    Väldigt blandat, både gammalt och nytt. Allt från Eurythmics till Ceasars Palace via Depeche Mode och Laleh skulle man kunna säga . Eller nåt sånt.

• bubele

Chaia
    Absolut inte...jag är forfarande lite småkär i Tommy Lee . Jag som gammal hårdrockare och exsambon som gammal synthare har en väldigt bra skivsamling gemensamt

• bubele

chaia
    Vi är uppenbarligen i alla fall två
    Nu skall jag ...hör och häpna... bada

• bubele

Marcink och KidA
    Beklagar sorgen

Längesen jag "firade" pesach ordentligt. Var på sederafton i församlingen för längesen när jag var yngre, men på senare år har det inte blivit mycket eftersom jag inte har några judiska vänner. Tyvär.

För övrigt har jag precis badat

Nu prison break

• bubele

Ellinorsmamma
    Marakkas

Izabelle
    Fy vad klantigt! Sa du något eller blev du ledsen efteråt? Egentligen borde man ringa hennes chef och klaga...så får det ju inte gå till!

Nu skall jag och exsambon äta lite lasagne och dega framför tv:n

• bubele

Hej alla
    Har precis kommit hem från jobbet och är sååå trött...

Elims
    Det går rätt bra även om det finns mycket kvar att jobba på. Om inget oförutsätt händer flyttar han nog tillbaka i slutet av nästa vecka

Nu skall jag bada lite och försöka få upp värmen lite...det är ju fortfarande Sibirien här

• bubele

Det jag har lite svårt för med "våra" begravningarna är det där med vilka som får lägga jord i graven och inte. I Göteborg är det släkten först, männen, sen andra män, sen kvinnorna i släkten. Och det får ändå vara ok, tycker jag, gamla traditioner etc. Men min mormor begravdes i Malmö, och där fick inte kvinnorna ta någon jord på spaden alls, utan bara männen. Det blev jättekonstigt när t ex min systers sambo som ALDRIG träffat min mormor fick göra det men inte jag. Då var jag ledsen

• bubele

Oj...svårt att slita mig, nu kallnar badvattnet
    Strax tillbaka

• bubele

Marcink
    Konservativare ju längre söderut man kommer alltså

• bubele

Elims och Chaia
    Tack...hoppas det går bra

Svar på tråden Hey Jude!