Inlägg från: bubele |Visa alla inlägg
  • bubele

Hey Jude!

Stackars maya

• bubele

Tack för alla gratulationer!
    Ja, jag har haft en jättebra dag. Skall strax krypa ner i badet och göra mig i ordning inför trerättersmiddag som jag fått i present av exsambon här: www.wasaalle.se/
    Menyn ser helt fantastisk ut! Skriver och rapporterar i morgon..

Ha det så bra alla och lycka till imorgon Monsa!

• bubele

Monsa
    GRATTIS!!!

Nyb:
    Stackars stackars dig....Hoppas han tar sitt förnuft till fånga snart!

Själv har jag i dag fått gå hem från jobbet tidigare och ställa in alla besök jag skulle ha på grund av min j-a mage...blir så trött! Skall ringa mag- och tarmmottagn i morgon och be att få komma och ta extra prover så att de kan se om jag har ett skov igen. Lite ledsen

• bubele

Chaia
    Middagen i går var helt fantastisk (tur att magen höll sig i schack då ). Som aptitretare var det någon sorts omelett med kapris- tonfisk- och ansjovisblandning. Förrätten var laxcarpaccio med sparris och vaktelägg och en citronvinägrette. Till huvudrätt fjärsing, pilgrimsmussla, stekta grönsaker och gnocchi. Efterrätten var någon rabarbergrej med kesellaglass och biscotti. Och vin till allt . Supergott men inget man har råd med för ofta.

Angående magen: Jag äter ju redan så mycket medicin och har inte lust att öka dosen. Medicinen är, utöver den som är antiinflammatorisk, immunförsvarsdämpande vilket innebär att man får femtielva följdsjukdomar (som att få lunginflammation efter en förkylning, hudproblem, rosfeber som nästan blir blodförgiftning för att man kliar för mycket på ett myggbett). Därför vill jag helst inte äta mer av den fast det är väl möjligt att det behövs, ett skov kan ju vara ett tecken på att immunförsvaret är för aktivt trots allt. Man kan få kortison också för att häva ett skov men det är ju inte heller jättekul. Jag hoppas fortfarande att det inte skall vara något eller att det skall gå över av sig själv men nu har det varit så här till och från i tre veckor så jag måste ju kolla upp det....

• bubele

Vad avundsjuk jag är på er alla som skall åka till Israel! *längtar men är feg*
    Jag har varit och tagit blodprover i dag som var ok men vet ju att man kan ha skov ändå, skall prata med läkaren imorgon. Usch, har verkligen ingen lust att äta massa kortison och se ut som en boll i ansiktet igen. Hoppas jag slipper.
    Nu skall jag nog göra lite matzebran...inte jättebra för magen kanske men väldigt väldigt gott

• bubele

Chaia
    Det var det . Nu ett varmt bad...undrar hur många dagar i veckan jag skriver här att jag skall bada ?

• bubele

Erev tov lekolam!
    Precis hemkommen från bokträff med tjejerna där det har druckits vin, diskuterats Doktor Glas och kvinnans ställning i samhället på Hjalmar Söderbergs tid. Och sex och relationer i övrigt, förstås .
    Lite stressad över att jag i morgon skall ha både familje- (på dagen) och väninnekalas men inte har förberett så mycket. Det blir till att gå upp tidigt imorgon

• bubele

Dez
    Välkommen hit!

Hattifnatt
    Jag och exsambon har aldrig kunnat bada ihop, blev mest väldigt obekvämt de gångerna vi försökte....du som har träffat oss kanske kan tänka dig? 1,67 m Fajga och 1,97 m exsambo i samma badkar funkar liksom inte

Chaia
    Jepp, jag badar nog alldeles för ofta - minst en gång per dag

• bubele

Hej....
    jag är så stressad att jag håller på att dö tror jag. Eller bara nästan i alla fall. Nu har familjen varit här och jag har två timmar till godo innan vännerna kommer. Det blir enkel mat i dag, lite olika sallader med olika kalla såser till. Familjen fick stekt banan med ingefärsgrädde till efterrätt, vännerna får mojitoglass som just nu står på infrysning . Just det, sen har jag lovat att bjuda på allt som står i barskåpet oxå . Lite rörigt blir det alltid när jag skall laga mat till familj och bekanta,har en nära vän och en syster som äter veganskt, några som är vegetarianer men äter mjölkprodukter och några andra med allergier och sånt...

Nu skall jag fixa en bra musiklista på datorn så vi har nåt att lyssna på efter melodifestivalen

Svar på tråden Hey Jude!