Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

kida: vilken mysig sjalbild!!!!, tråkigt att du inte får sova....

maya har alltid sovit väldigt bra, väldigt morgonpigg dock men somnat brapå kvällen och sovit hela natten......så nu förbereder jag mig på att jag får en bebis som skriker jämt och aldrig sover, för man kan väl inte få två "lätta " barn , eller vad tror ni??

på onsdag skall jag beställa tid för könsbest. på barnmorsekgruppen.....ska bli så spännande.....sen måste jag nog börja shoppa lite och förbereda i sovrummet och så....

ellinorsmamma: ? "fick" du ta in bebissaker innan bebisarna kom? min sambo e så himla vidskeplig och vill inte att vi skall fixa nått innan.....men jag spricker av "fixarlängtan" och dessutom e min man hur opraktisk som helst så jag kan mycket väl komma hem från bb till en halvfärdig säng och skötbord på snedden.....

• mayasmama

man kan beställa tid tidigast i vecka 26 och sen gör man det i vecka 28!!!....himla trist att man skall behöva vänta så länge....

• mayasmama

men till mig sa de att de inte gjorde föränn i vecka 28!!! gah!! allting skall alltid var lite sämmre för mig!!!!kan det bero på att du inte bor i gbg?? för jag har hört att de inte i västra götaland "får" säga föränn i vecka 28.......blir så trött på västra götaland.....allt e alltid lite sämre här....

• mayasmama

jag e ju väldigt förtjust i Esther...hade velat ha det själv men min sambo säger nej.....

• mayasmama

det e bra att ni peppar mig ang Shira.....för jag e kluven, vill ha ett namn som inte låter för "utländskt".....men jag säger det till mig själv hela tiden "shira, shira, shiiira!"......jag e knäpp.....

• mayasmama

go morgon allihopa......

long time.....

tili: sambon och maya åker till israel tisdag kväll, var det inte din man som kom från samma trakter som min? i sånna fall kanske du kommer se dem i kfar saba......fast säkrast e nog på stranden i herzeliya, om det blir så varmt.....

själv skall jag och magen ligga på soffan och titta på regnet....inte ens pesach blir det för mig iår...känns lite konstigt faktiskt.....men men inget att göra...

hoppas ni andra har det bra och att våren e på väg hos er...ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!

• mayasmama

fajga
    grattis till sambon och tråkigt att du e sjuk.....

de kommer vara i israel i 10 dar.....jag har ju varit där massa ggr men nu e jag lite nervös faktist men det e nog för att jag e gravid.....oroar mig för att ngt skall hända maya.....

• mayasmama

nyb:
    det e säkert firande i synagogan men vi har aldrig varit där , de ggr vi varit hemma har vi firat pesach med ett gäng andra israeler.....men jag håller mig nog hemma....det e ju mitt i veckan och jag jobbar som bara den och behöver ta den tiden till att vila, har forfarnde inte anställt ngn och e forfarnde skiträdd för att göra det men jag e tvungen snart för jag kommer inte kunna jobba i denna takten så värst länge till.....

vad gör ni på pesach?

• mayasmama

jag har faktist inte kallat ngn till intervju ännu fått en del svar men bar en som jag tänker ringa faktiskt ....gillar inte de som ringer och frågar med en gång vad lönen e och sen var det en kille som ringde och sa att "jag e jävligt kåt på att börja jobba igen " ( på breeeed götebosska) han går helt bort faktiskt sen en hel del väldigt unga och det känns oxå lite opålitligt och en tjej som e gravid.....men men det ordnar sig till slut....hon jag skall ringa på måndag e 42 och har erfarenhet av storkök och körkort....verkar ok sen får vi se....

• mayasmama

jag vet och han ringde flera ggr och första gången sa han också att han hade stor press från olika håll att skaffa sig ett jobb!!! han har helt klart inte gått ngn söka jobb kurs....

nyb :
    judisk anknytning e absolut inte nödvändig då jag inte gör kosher mat alls...vill helst ha ngn med erfarenhet, utbildning e inte nödvändig, det kostar dessutom mig ännu mer.....
    jag e rädd för att ansälla eftersom jag inte har så jättehöd omsättning och en heltidsanställd med efraenhet kostar mig 33.000 i månaden och då får hon ändå bara minimilön....så skulle hon sjukskriva sig så finns det risk att jag går i konkurs....

Svar på tråden Hey Jude!