Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

maya går på inte gan chaga utan på det andra judiska dagiset det e inte särskilt religöst och accepterar barn sommaya som bara e judinna på pappas sida, det gör inte ganchaga

dagiset har plats för 42 barn ich vi har idag 35 tror jag så inte riktigt fullt, maya går på stora svdelningen för 4-5 åringar där e de 15 barn varav 10 pojkar 5 flickor, 4 förresten för en flicka har precis slutat. personalen dör idag e bra med stor erfarenhet men vi har bara en förskolelärare, det börjar en ny i morgon sen i höstas har det varit olika unga tjejer som jobbat med den äldre läraren som e där, hon e bra montesoriutbildad men börjar bli lite äldre nu ca 55-60 kanske så jag hoppas den nya e lite yngre...

tidigare har det nästan uteslutande kommit barn från dagiset till skolan, med ett par undantag och av de flickor som går på mayas avdelning e det en som skall gå där och hon börjar nu till hösten, kanske det kommer ngra utanför dagfiset men ändå inte tillräckligt för att det skall bli en jämn känsfödelning och det kommer inte mnga året efter maya heller eftersom det inte går en ända flicka född 02 på dagiset idag sen finns det en del 03 or, men inte heller jättemånga..... det föds helt klart fler judiska pojkar här i göteborg....

• mayasmama

kida

hahahaha felande kromosom,det borde jag lära min lilla tjej...

• mayasmama

åh jag vill också dricka strawberry daquiri och äta brunch, en riktigt amerikansk med bagels och whipped cream cheese och lax, helst utomhus med citronbuskarna doftandes i bakgrunden.....åh....åh.....vilka flasbacks jag fick nu till när jag bodde ett år hos min ganska snobbiga faster i californien....där var det frozen daquiri som gällde till brunchen......

JAG VILL HA SOMMAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eller ja åtminstone vår.......

jaja men snön kanske skulle kunna ta och försvinna.... eller? jaså mer snö i natt i västra götaland....jaha

• mayasmama

för att göra det extra mysigt här i göteborg så har vi en vattenläcka , så vattnet e avstängt.....kan inte ens spola på toa......rören har frusit och det spritade vatten upp ur asfalten förut idag........

när blir det vår egentligen???????

• mayasmama

tutim
    jag vaccinerade maya mot tbcnär hon var ca 5 mån tror jag vi åkte till israel när hon var 6 mån så innan dess ngn gång . det var ju ett tag sen så kommer inte ihåg direkt men det blev inga komplikationer överhuvudtaget för det hade jag kommit ihåg.....

• mayasmama

boker tov le kolam......

måndagar suger fett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vill inte jobbaa!!!!!!!!!

• mayasmama

go eftermiddag allihopa!!!!!

idag har den första ringt på min jobbannons!!!! blev lite ställd...... visste inte riktigt vad jag skulle säga, känns väldigt konstigt att jag skall bli ngns chef!!!!

• mayasmama

ja nu har det ringt två men den ena lät väldigt skum..... sa att han egentligen e underkvalificerad men han ville jätegärna ha jobbet för han har tryck från olika håll att skaffa sig ett jobb!! lät inte direkt som ngn som jag kan lämna hela företaget till och vara hemmamedbarn....

har oxå insett att jag räknat fel när jag räknade vilken vecka jag e i när vi tänkte flyga till israel e i vecka 22 nu snart 23 och vi tänkte flyga 1-15 april och då kommer jag vara över vecka 26 så nu måste jag teckna en speciell försäkring för 1100 kr för 2 veckor!!!!

• mayasmama

hemförsäkringen täcker inte efter vecka 26 och inga flygbolag tilåtter att man flyger efter vecka 34....och utan försäkring vågar man inte flyga.... att bekosta landningen av ett plan kan gå på ett par hundra tusen!!!!

men jag hittade en speciell försäkring så det får väl bli så....

• mayasmama

nyb...

sparkonto ? vad e det för ngt???? här sparas inget......

Svar på tråden Hey Jude!