Inlägg från: Hattifnatt |Visa alla inlägg
  • Hattifnatt

God morgon!
    Hoppas ni alla om i säng i går afton
    Här är jag och maken uppe och skuttar (nåja) men båda barnen har fått för sig att ha en sovmorgon - varför händer ALDRIG detta på helgerna undrar man intresserat?!?!?

• Hattifnatt

Monsa, menar du "den gamle" eller " den yngre" ?
    *Hattifnatt som såg filmen om 1500-tals ML i påskas och känner sig ruskigt uppdaterat på Augsburg och uppspikade teser*

(ML den äldre skrev väl en skrift med titeln "Om judarna och deras lögner" där han framför att synagogor bör förstöras och skrifter brännas och rabbiner förbjudas verka. Charming...)

• Hattifnatt

KidA: grym bild

Elims - vet precis hur du känner dig, även jag brukar stå djupt olycklig framför spegeln och dra i testarna efter ett frisörbesök. (Vilket väl är anledningen till att jag typ går en gång om året..... )
    Hade du tänkt dig ett Radikal-Klipp eller blev det bara så när frisören greps av Instpiration?

Fast du är säkert jättefin, egentligen! Vad tycker maken?

Champions League - här är det inte ens ett val, det bara ÄR. Lilla Hedvig som är en kvällspigg liten flicka sitter brevid sin pappa i soffan och tittar hon med. Är det sådnt som kallas prägling?!

• Hattifnatt

God morgon!

Chaia - så trist med ännu en Hata-Israel-tråd
    Man blir så ledsen...och innerligt trött.

Monsa - vilken fantastisk sagotant du är! Kan du inte komma till Munkebäcks bibliotek i Gbg ohc göra en insats
    Det låter ju som en kanonstund du har, inte undra på att det kommer 40 barn (!) och sitter som tända ljus!! *vill också gå*

KidA: vilka kanonbilder du har på Noa!Blir alltid så glad av dem! Och lite avis, vill nog egentligen ha en liten bebis till....Hedvig, sjutton månader, har nu nått till storlek 80, ingen liten bebis längre.

Vad gäller Luther den gamle: vare sig han eller Calvin var ju direkt muntergökar..."Den mörka och dystra människosynen",hade han det egentligen? Känner att jag inte vet.Var påvens människosyn på den tiden alltså betydligt ljusare och glättigare?
    Jag skall rota lite i min bokhylla - har ju ett visst påbrå från gammal prästsläkt (tungte belastad ) och älskar att ta hand om gamla böcker ingen annan vill ha vid röjning av dödsbon etc, så har således genom åren byggt upp en finfin samling teologisk litteratur.

• Hattifnatt

Fajga: vad händer i juni? Eller, ja, det fattar jag väl med i o f s , men varför juni,liksom?

Chana - hoppas du får fortsätta må bra. När är det dags för äggplock?

Kikade lite i Dyster-tråden men avhöll mig från att skvira, blev bara så rysigt trött. Fajgas inlägg var dock upplyftande!

Här har sonen ett hysteriutbrott för att det obönhörligen är läggdags, och han vill se en BBC-film om dinosaurier - igen, för typ femtioelfte gången...Får nog lägga honom med milt våld, dvs locka med en spännande godnattsaga.

Svar på tråden Hey Jude!