Hey Jude!
nu herrå! :d
nu herrå! :d
izabell: aaron? woho! förklara för kida att det är ett fint namn! :)
hattifnatt: ja precis. jag och lugg är no no. men jag kan gå med på det om den sitter på rätt person.
och så är det val ja, kan man följa det på någon bra sida? satt faktiskt på jobbet igår och tittade på presskonferensen ang utrikesminister, och svettades lite när carin flämtin satt och väntade på att få ordet. alla frågor till henne handlade om hennes uttalanden kring *trumvirvel* MUREN *susning*.
ja okey, jag är lite pantad som frågar var man kan få info utan att googla först. jag läste en del både på haarezdaily.com och jpost.com :>
men okey nu är jag trött på att prata med mig själv, så jag ska hänga med agge istället.
någon som vill ge en snabbkurs i israelisk politik? vilka vann valen, vad var bra och vad var dåligt?
det är kul med politik, eftersom det är så subjektivt.
svt text skriver exvis: "Det nybildade mittenpartiet Kadima får flest röster i det israeliska valet, enligt flera vallokalsenkäter." ... " Arbetarpartiet, en möjlig koalitionspartner, ser ut att få 20-22 platser. På högerkanten tycks det ultranationalistiska Yisrael Beiteinu ta över Likuds position som största parti."
jämför det med dina beskrivningar elims, så märker man viss politisk förvirring. och jag väljer att utgå från att det är svt som har fått en del om bakfoten (jfr tt-kritik :)).
men okey, nu har jag fattat valresultatet. synd att jag inte fattar ett smack av vad de olika partierna ville. så långt har jag tolkat det som att det är ett nja-parti som blivit störst, men att det kunde blivit både bättre och sämre (utan att veta vad det innebär).
det är bra att mannen (?) i huset funderar på politik och kvinnan på hårtoning. skitbra. :D
jag är kille jag fattar inte skillnaden på toning och färg! och du passar i allt min snuttebubbla!
(skriver jag när therese redan ligger i säng och hojtar på mig...)
närå, jag är inte den som är den. dröm på du nyb - det är ändå mig kidA delar säng med.