Hey Jude!
Mayasmama
Förstår fortfarande inte varför det inte funkar, jag har tagit emot flera i min gästbol i dag och de senaste dagarna.
Försök igen.
Mayasmama
Förstår fortfarande inte varför det inte funkar, jag har tagit emot flera i min gästbol i dag och de senaste dagarna.
Försök igen.
mayasmama
nu funkar det !!!!
Att bära ett barn, känna det växa inom sig. Alla längtan efter att få hålla om den lilla bebisen. All förväntan som bara går i kras när man får reda på att det inte är som det ska. Att få veta att ens älskade barn är sjukt, har svåra smärtor och inte kommer att överleva särskillt länge. Det måste vara otroligt frustreande och kraftansträngande. Allt fokus läggs på det sjuka och vad som kan göra för att hjälpa det. Men samtidigt står föräldrarna där oroliga, chockade och allt snurrar runt i huvudet. Hur kunde allt som skulle bli så bra bara gå så fel???
Men glöm inte att de ändå har blivit föräldrar och att man mitt i allt elände kan gratulera dem just för att de har blivit föräldrar. Det kan låta helt sjukt men i efterhand så ska de aldrig glömma de personer som vågade komma fram och göra det.
NY Brud och Fadja.
Bebisar på G?
Sitter här och tomglor på datorn. Är så trött så jag tror att ögonen trillar ut snart. Kan det vara dags att lägga sig, kan vara smart eftersom man ska upp 06.30 för att få upp barnen till skola och dagis.
Men jag kan inte förmå mig att resa mig upp, borsta tänderna och hoppa i säng, helt otroligt.
Jag har planterat blommor på vår balkong i dag, både på fram och baksidan. Vi har loftgång (10 meter) som bara tillhör oss och vår lägenhet. På andra sidan har vi en balkong på 10 m2. Så nog har vi det rätt stort och ungarna var med och planterade så det var jord överallt. Men det spelar ingen roll för roligt var det för oss alla. Det är så roligt att göra i ordning inför sommaren, nu när den kalla mörka vintern äntligen är förbi!!!!
Undra om Chaia med familj har det bra i Israel. Hoppas och tror det.
Godnatt på er allihopa och sov så gott och dröm sött.
Nu är det matprat igen, då blir man genast hungrig.
Här har vi superväder idag. Var ute med barnen i lekparken i ungefär tre timmar, är inne för lunch nu. Men så fort vi är färdig så ska vi ut igen. Det är massor med barn och föräldrar i parken och det är så skönt att alla har tinat fram efter den lååånga vintern som vi haft.
Själv så känner jag ångest idag. Fyller nämnligen 30 i dag och det känns så otroligt gammalt. Känner mig inte en dag över 25. Nu räknas man inte som ung längre. När andra säger att de är 30, 32 eller så tycker jag inte att det är gammalt. Förmodligen så är jag bara dum som tänker så men jag kan inte låta bli. det blir snart bättre, då jag vant mig att vara "tant"
Ha en bra dag!!!
Tackar för gratulationerna. Men 30, kan inte ta ordet i min mun. Men man vänjer väl sig såsmåningom hoppas jag.
Chana
Håller tummarna att det ska fungera denna gång och att det föds en bebis om cirkus 9 månader.
Hur många försök har ni gjort tidigare?
Elims
Nä visst är det inte så farligt: Jag har haft en kanondag i dag och jag är frisk och mår bra - jag har allt man kan önska sig.
Maken stack i väg och hämtade en tårta som hade beställt, han är så gullig och snäll.
Mayasmama
Både Ella och Shira är fina namn. Ni ska ta det namn som ni tycker är vakrast och jag är säker på att även om Maya kommer att säga Shija så kommer hon älska henne med hela hennes hjärta.
Uttalet tycker jag verkligen inte är viktigt, fast jag kan förstå hur du spekulerar.
Vilka förslag på namn har Maya själv?
Våra barn har två namn var.
Deras andra namn är Arik, Adam och Naomi.
Min man förstod heller inte först varför jag ville ha två men det var inga problem från hans sida.
Har har vi haft en toppendag. Vi var ute och åt lunch sedan tog vi barnen till en härlig lekpark, där stannade vi flera timmar. tror vi njöt mer än barnen. Vi kunde sitta och bara slappa medans de underhöll sig själva.
Vad har ni andra haft för er idag?
I kväll ska vi se på Messiah. Är det fler som har följt den serien? Jag älskar deckare och särskillt brittiska.
Nu ska barnen duscha och läggas, de är svart från topp till tå!!!
Marcink
Vilket är ditt judiska mellannamn?
Tycker det är spännande med namn och dess betydelse.
Mayasmama
En spark i rumpan. Ut i solen med dig. Ta med en bra tidning och en flaska vatten.
Förresten, visst är det öppet på Liseberg nu? Ni som bor i Göteborg, brukar ni köpa årskort så ni kan gå dit när ni vill under sommaren?
Tutim
Jättefina bilder på sonen och från Israel. Är det mycket "flytt" prtat hemma nu? Kan förstå det.
Men det är väl också varmt och sköt i (Umeå?) där ni bor?
Farmor och Farfar var väl glad att få ha sitt barnbarn hos sig så pass lång tid.
Åh blir sååååå sugen på att åka till Israel när jag ser bilderna.
Ha det gott.
NY Brud.
Ta det lungt, det kommer.
Försök att slappna av och inte tänka eller hoppas så mycket så kommmer det nog tidigare.
Fast jag förstår hur du känner. Men innan sommaren är slut så.... Om du lyckas övertala Pavel eller om han fortsätter med slarvet.