vårdnadstvist med narcissist
Jag önskar få kontakt med folk som går igenom eller har gått igenom vårdnadstvist med personer med narcissistisk personlighetsstörning. Någon?
Jag önskar få kontakt med folk som går igenom eller har gått igenom vårdnadstvist med personer med narcissistisk personlighetsstörning. Någon?
Det är knappast något någon brukar framhäva i sin presentation på nätdejtingsidan/ på arbetsplatsen om man träffats där eller på dansgolvet?
Eller menar du att man som partner själv haft utbildning och möjlighet att sätta diagnos på sin före detta livskamrat?
Nu förstod jag dig inte riktigt.. önskar bara komma i kontakt med människor i samma situation.
Har ingen erfarenhet själv men förstår att det är supertufft. Har en partner som vuxit upp med en vårdnadshavare med NPS. Det ska man om det går försöka skydda sina barn ifrån.
Nej det är inte många som har den diagnosen men vi som har levt nära inpå sådana människor kan ofta efter några år förstå att det är precis vad det handlar om. Diagnos eller inte.
Ja här!
Anonym? - tror inte du tillför så mycket så låt oss som levt med dessa personer och vet hur sjuka dom är få prata med varann. Är det några som inte söker psykiatrisk hjälp är det narcissister och psykopater.
Om man läser på om diagnosen så ser man att personer med denna problematik i princip aldrig blir diagnosticerade då de saknar förmågan att inse att de har problem.
Någon som vet hur jag kan göra för att få folk att förstå och inte gå på hans lögner? Bara hoppas på att han gör bort sig i rätten??