• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Hallonsaft
    tusa skrev 2014-02-24 15:38:50 följande:
    Japp!! Skrattande

Hallonsaft: Det var verkligen tur i oturen! Förvånad  Har inte så mycket symptom ännu, förutom ett par helt magnifika bröst och lite stick och dragningar i livmodern någon gång/dag. Idag tog jag en promenad i solen till en kompis, men när jag skulle hem efter några timmar var jag så trött att jag nästan somnade i soffan och var tvungen få skjuts hem, men det är nog första tröttheten jag känner pga graviditeten. 

Har ju gjort ivf och blev vansinnigt trött av hormonbehandlingen innan, sov typ dygnet runt, men sedan jag fick tillbaka lillpyret i magen har jag varit ganska pigg, till idag.. Känner mig på väldans bra humör faktiskt Solig
    Haha jag väntar ivrigt på att mina bröst ska ta form :D

Det är konstigt att man kan vara på så bra humör men ändå vara så trött..det gick otroligt lätt att börja jobba idag på en måndag efter en veckas sportlov :)

Ser det som ett bra tecken att humöret är på topp nu i början, så var det inte i dom två förra graviditeterna så kanske visste något undermedvetet.

Har ni fått vänta länge på ivf?
  • Ljusgläntan

Välkommen alla nya!

Jag har också haft mf och ma tidigare men nu får vi hoppas att alla i tråden får små bebisar i november ????

Positiva tankar ????

• tusa

Hallonsaft: Ja, vi har väntat i 2 år och detta var 1a försöket Solig

• tusa
    Ljusgläntan skrev 2014-02-24 17:17:15 följande:
    Välkommen alla nya!

Jag har också haft mf och ma tidigare men nu får vi hoppas att alla i tråden får små bebisar i november ????

Positiva tankar ????
    Ja, det är no säkert hälften av alla kvinnor som är med om mf nån gång i livet, antagligen fler...många märker ju inte ens och tror att det bara är mensen som är sen.

Jag är suuuperpositiv!!Skrattande Jag bara liksom vet att allt kommer gå bra!
  • Maryswe
    tusa skrev 2014-02-24 17:43:36 följande:
    Ja, det är no säkert hälften av alla kvinnor som är med om mf nån gång i livet, antagligen fler...många märker ju inte ens och tror att det bara är mensen som är sen.

Jag är suuuperpositiv!!Skrattande Jag bara liksom vet att allt kommer gå bra!
    Jag har också en mycket bättre känsla nu än vad jag hade sist :)
  • Hallonsaft
    tusa skrev 2014-02-24 17:41:15 följande:

Hallonsaft: Ja, vi har väntat i 2 år och detta var 1a försöket Solig

Men oj va roligt :)
  • Zozzo
    Hallonsaft skrev 2014-02-24 16:32:33 följande:
    Haha jag väntar ivrigt på att mina bröst ska ta form :D
    Det är konstigt att man kan vara på så bra humör men ändå vara så trött..det gick otroligt lätt att börja jobba idag på en måndag efter en veckas sportlov :)
    Ser det som ett bra tecken att humöret är på topp nu i början, så var det inte i dom två förra graviditeterna så kanske visste något undermedvetet.
    Har ni fått vänta länge på ivf?
    Instämmer med det där med att jobba. Hade magsjuka fredag-lördag och plussade ju på lördagsmorgonen.. I söndags tyckte jag att jag kunde bli mammaledig på en gång! Hade inte alls någon lust att jobba och det kändes som att det skulle bli jättejobbigt, men det gick jättebra, vi har skidvecka med barnen på skolan och har varit ute hela dagen i varmt väder (5 plusgrader är lite trist då man ska åka skidor) men promenader har vi gått. Men det blir ändå skönt med sportlov som vi ska ha nästa vecka 

Känner nu när jag kommer hem att tuttarna känns som två blåmärken.. väldigt spända! Inte alls så skönt. Gasig och spänd i magen är jag också och det bubblar i tarmarna och drar till i livmodern... 

Mysigt att sitta och läsa på olika appar om vad som händer inne i kroppen. Det är ju så mycket på gång!! Skrattande
  • Maryswe

Ja jag har boken "ett barn blir till" eller vad den heter som har massa tydliga bilder från innan befruktningen fram till förlossningen. Så häftigt att se vad som händer just nu och hur det ser ut :)

• nyitråden
    Maryswe skrev 2014-02-24 19:17:19 följande:

Ja jag har boken "ett barn blir till" eller vad den heter som har massa tydliga bilder från innan befruktningen fram till förlossningen. Så häftigt att se vad som händer just nu och hur det ser ut :)

Måste leta fram min jag med den är så fin!
Svar på tråden Bebis november 2014