• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Maryswe
    bubblan79 skrev 2014-02-25 13:13:00 följande:

jag är 4+3 och ringde igår och bokade in ett hälsosamtal hos bm. hon tycktte det var jättebra att jag ringde in så tidigt.. folsyra och gravidvitaminer började jag med i söndags.. hälsosamtalet är nog inte inskrivningen utan bara en guidning och att få prata med någon fram till dess om man har frågor osv. mycket info om tex tobak, alkohol osv.

(¯`°?.¸ ? BF 30 Oktober ?¸.?°´¯)
    Ja precis hälsosamtal brukar vi ha innan inskrivningen :)
  • bubblan79
    Maryswe skrev 2014-02-25 13:30:52 följande:
    Ja precis hälsosamtal brukar vi ha innan inskrivningen :)
    är du barnmorska?
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • Maryswe
    bubblan79 skrev 2014-02-25 13:55:24 följande:
    är du barnmorska?
    Haha nej! Menade på vår MVC, såg att jag skrev lite dumt :)
  • Limath

Hej! Tänkte hoppa in här i Novembertråden! BF 30 Oktober men sonen kom senare än han skulle så jag gissar att det blir så även denna gång. :) Jag är 26 år, bor i Skåne ute på landet och har en son på 8 mån, så det här blir andra barnet! 

• tjej93

Hmm.. Ja de kan nog stämma att de heter hälsosamtal, men jag är lika pirrig i vilket fall :D

• bubblan79
    Limath skrev 2014-02-25 15:19:52 följande:
    Hej! Tänkte hoppa in här i Novembertråden! BF 30 Oktober men sonen kom senare än han skulle så jag gissar att det blir så även denna gång. :) Jag är 26 år, bor i Skåne ute på landet och har en son på 8 mån, så det här blir andra barnet! 
    välkommen! samma dag som jag är beräknad ser jag. spännande!
  • bubblan79
    Maryswe skrev 2014-02-25 15:14:44 följande:
    Haha nej! Menade på vår MVC, såg att jag skrev lite dumt :)
    jaha haha kan bli lite tokigt ibland
  • bubblan79

tjejer!!!!
    jag och sambon har smygit hem till mamma som jobbar kväll och börjat rigga upp för att berätta att hon ska bli mormor om allt går som vi hoppas.. hon har ju väntat på denna dagen i 10 år så ville göra det lite speciellt.
    jag spricker snart av pirr!!

vi tog med min gamla barnmatstol från 79. den har vandrat runt i släkten  men jag var den första som hade den. när jag började mina barnplaner 2005 så fick jag tillbaka den så den har varit hos mig sedan dess.. tänkte att det kunde vara kul om hon fick ha den här hos henne. i den har vi lagt mormorsbok - till mitt barnbarn - en bok som mormor ska skriva om allt och inget till sitt barnbarn och sen en dag ge till denna. vi har ställt allt detta i hallen så när hon kommer hem och tänder lampan kommer hon se barnstolen med mormorsboken i.. får se hur snabbt hon svimmar!!!

• KKC

Hej!
    Jag hoppas också på att få hänga här plussade lite oväntat i lördags och är beräknad till 1 nov. Blir tredje barnet för mig och min man, har två flickor på 7 och 4, bor i Stockholm.

Med tjejerna så har vi berättat för våra familjer samma vecka som vi plussat men denna gång känns det lite läskigt att berätta och vi lurar på att vänta ett tag till... Vet inte riktigt vad de kommer säga då jag inte tror att de väntar sig det.

• Maryswe
    bubblan79 skrev 2014-02-25 20:10:27 följande:

tjejer!!!!
    jag och sambon har smygit hem till mamma som jobbar kväll och börjat rigga upp för att berätta att hon ska bli mormor om allt går som vi hoppas.. hon har ju väntat på denna dagen i 10 år så ville göra det lite speciellt.
    jag spricker snart av pirr!!

vi tog med min gamla barnmatstol från 79. den har vandrat runt i släkten  men jag var den första som hade den. när jag började mina barnplaner 2005 så fick jag tillbaka den så den har varit hos mig sedan dess.. tänkte att det kunde vara kul om hon fick ha den här hos henne. i den har vi lagt mormorsbok - till mitt barnbarn - en bok som mormor ska skriva om allt och inget till sitt barnbarn och sen en dag ge till denna. vi har ställt allt detta i hallen så när hon kommer hem och tänder lampan kommer hon se barnstolen med mormorsboken i.. får se hur snabbt hon svimmar!!!

Vilken rolig idé! Du måste berätta hur hon reagerade :)
Svar på tråden Bebis november 2014