Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
Jag har varit lite tyst här sen jag var på Sophiahemmet för ett par veckor sen, för jag blev så knäckt av att helt oväntat ha en cysta, så jag behövde liksom ta en liten paus. Har inte riktigt läst igenom allt ni skrivit sen dess utan bara ögnat igenom lite då och då.
Idag var jag i alla fall tillbaka på Sophiahemmet för en ny koll. Hade ställt in mig på att cystan skulle vara kvar och att jag antingen skulle på Provera, eller ännu värre, behöva vänta några veckor till. Men så illa var det faktiskt inte! Cystan var helt borta (hurra)! Och istälelt fanns där tre äggblåsor (9, 10 och 12 mm). Arthur trodde att min kropp försöker få igång en naturlig cykel, och därför ville han inte sätta in Provera nu med risk att förstöra något bra. Så nu ska vi istället avvakta en vecka och hoppas, hoppas att äggblåsorna fortsätter växa (eller helst att en drar ifrån och växer på sig medan de andra stannar av). Han sa att om det växer fint så kommer jag få en ägglossningsspruta när det är dags, så lite hjälp på traven får jag i alla fall. Kändes verkligen skönt att NÅNTING händer i alla fall! Det är när allt bara står still som det känns som värst tycker jag, gillar inte att vara i limbo. :P
Jag tycker absolut att vi ska ha en BIM-lista eller liknande! DEt är väl egentligen bara för någon att börja, så får de andra kopiera den och skriva med sina egna uppgifter. Jag testar...
? VÅR BIM-LISTA ?
ANV.NAMN ANTAL FÖRSÖK BIMDAG TESTDAG
Vattenliljan 2 IVF + 2 utan IVF Är mellan cykler -