Kan säga redan nu att detta kommer bli ett ganska långt inlägg. Sowwy... :p
Men då har man i alla fall varit och träffat Claes på morgonen. Och jag hade visst haft ägglossning! Tydligen ligger det till såhär: När jag gjorde sista VUL:et innan Ovitrellesprutan hade jag en stor, mogen äggblåsa och många små (som alltid, eftersom jag har PCO-äggstockar). Jag tog Ovitrelle, och den stora äggblåsan lossade, men de små var helt enkelt FÖR små för att reagera på sprutan. Istället för att tillbakabildas som de brukar göra. så har minst en (han mätte bara en och jag hann inte se så bra) av de små äggblåsorna börjat växa mer. Denna/dessa utsöndrar då östrogen, som hindrar kroppen från att stöta ut slemhinnan och allt det där, så det är därför mensen lyser med sin frånvaro. Superkonstigt! Har aldrig hört förut att det kan bli så, har ni?
Så nu har jag i alla fall en äggblåsa på 10 mm. Han sa att den KAN växa på sig och lossa, även om det inte är så troligt eftersom min kropp inte brukar ägglossa av sig själv. Men ändå. Möjligheten finns! Så nu blir det sexy time under sommaren och den första augusti börjar jag med Provera. Han var dock riktigt noga med att jag MÅSTE ta ett gravtest innan jag börjar med Proveratabletterna. Jag frågade om det, för i bipacksedeln står det ju att man kan ta Provera när man är gravid och han sa att det kan öka risken för missfall. Så det kan ju vara bra för er andra att veta också om ni inte redan fått den infon. Alltid gravtest innan Proverastart (om man inte vet säkert från VUL eller liknande att man inte är gravid)!
Det känns faktiskt jätteskönt nu. Ett bättre "resultat" från läkarbesöket hade jag inte kunnat tänka mig och jag känner mig framförallt väldigt lättad att jag ändå KAN lita på att min kropp ägglossar av Ovitrelle. Så idag är jag glad igen. :)
Hur många är vi nu som kör igång igen i augusti? Jag fortsätter gärna hålla kontakten här, men förstår om tråden kanske dör ut när resten av gänget blir klara med sina behandlingar och antingen går vidare till gravidtrådar (hoppas!) eller måste vänta till augusti.