Inlägg från: Vattenliljan |Visa alla inlägg
  • Vattenliljan

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

frucgssvensson: Klart det finns en chans ändå! De säger ju att spermier ofta lever i kvinnan i 2-3 dagar minst! Till mig har läkare tidigare sagt att så länge vi har sex varannan dag kan vi inte missa ägglossning. Så jag tycker verkligen inte att du kan klandra dig själv om det inte skulle bli något den här gången. Men självklart håller vi tummarna för att det "blir nåt"! :)

Här har jag börjat plågas av gallsten igen. Eller jag tror det i alla fall. Fick otroliga smärtor när min son var några veckor gammal och efter många om och men konstaterades det att jag hade gallsten. Tydligen inte helt ovanligt vid graviditet eller som i mitt fall efter graviditet. Det gick över av sig självt efter några månader men nu undrar jag om det inte är samma typ av smärta som kommit tillbaka... Antagligen på grund av alla hormoner som cirkulerar igen i så fall. Samtidigt är jag orolig att smärtan inte alls är pga. gallsten utan att nåt är fel med embryot. Men i övermorgon är det UL så förhoppningsvis får vi lite svar då...

• Vattenliljan

Mandelmassa: Jag har aldrig haft så, men håller tummarna för att du är gravid trots allt! Testerna är ju sällan helt säkra före BIM.

• Vattenliljan

frucgsvensson: Alltså det man kan göra för att lindra gallproblemen är typ att tänka på vad man äter. Det luriga är att det verkar vara lättare att säga vad man kan äta än vad man inte kan äta. Att man inte ska äta fet mat är ju inte så konstigt, men sen ska man typ undvika "gröna grönsaker". Och maaassor av annat. Det funkar liksom inte. Jag var på väg att operera bort gallan förra sommaren i samband med alla besvär, men medan jag väntade på operationstid gick besvären över. Ungefär samtidigt som jag slutade amma. Så jag tror verkligen att gallstenarna på något sätt är kopplade till hCG/andra graviditets/amningshormoner. Har inte känt av något igår eller idag. Peppar peppar...

Mandelmassa: Jag har turen att jag är student, så jag behöver inte oroa mig för vad någon ska tycka. Läser på Stockholms universitet, vilket ju ligger ett par stationer från SH, så det har varit perfekt när jag kunnat boka in ett besök strax innan eller efter seminarier/föreläsningar. Men nog har jag blivit stressad ändå. Särskilt när allt inte gått som det ska, t.ex. när äggblåsorna inte växt någonting sen förra besöket etc. Tror dock att det har hjälpt mig att sätta ett "slutdatum". Sambon och jag bestämde att vi försöker fram till de stänger i juni. Om det inte skulle bli nåt före det så skulle vi lägga ner och fokusera på annat istället. Men nu hoppas vi förstås att embryot mår bra och vill stanna där inne...

• Vattenliljan

6+4 idag. Nu håller man bara alla tummar att hjärtat vill fortsätta ticka. Tänk att när man väl blir gravid så ska man inte kunna njuta ändå bara för att man är SÅ rädd för missfall. Det är inte lätt det här med infertilitetsproblem! Men jag håller alla tummar för att ni andra också ska få sommar/höstbarn 2015. <3 Det känns så svårt att lämna den här tråden för jag känner mig fortfarande som att jag identifierar mig bäst med er och man har ju ändå följt varandra ett bra tag nu. Samtidigt vill jag inte vara en som "strör salt i såren" genom att vara den som är gravid. Jag vet ju själv hur det kan kännas, när man går och väntar och hoppas på att få ett plus.

• Vattenliljan

Tjockisbullen2012: Min pappa och hans fru körde hormoner på Sophiahemmet och blev gravida (lillflickan är nu 4,5 år). Sen ville de ha ett till barn och körde hormoner igen. Inget under hela hösten. Sn juluppehåll. Men det blev inga fler försök för hon blev gravid just i december, när hon inte tog några hormoner! Så jag håller tummarna att det blir samma för dig! :)

• Vattenliljan

Jag har inte använt Gonal-F utan Puregon. Men kan säga att för mig har det varit helt olika från cykel till cykel. Ibland har jag fått höja för att det inte hänt nåt, iblnd sänka för att det varit för mycket aktivitet, en gång blev det inget alls för blåsorna typ gav upp och jag fick en blödning istället. Så det verkar variera mycket från gång till gång, hur kroppen reagerar. Hoppas du får till en fin äggblåsa och ägglossning snart! <3

• Vattenliljan

Jag håller alla tummar för att 2015 är erat år, tjejer!

Jag oroar mig varje dag för att jag ska få missfall igen, men än så länge verkar knytet vilja vara kvar där inne i alla fall. Om en vecka är de första tolv veckorna avklarade.

Tänker på er och följer tråden även om jag inte har så stor anledning att skriva längre! <3

• Vattenliljan

I'm back. Var på KUB-ultraljud idag och istället för en sprattlande bebis fanns där ett dött embryo från vecka nio. Det har alltså varit dött sen strax före jul. Känns helt förjävligt just nu. Ska ta tabletter för att få ut allt i helgen och ett par veckor senare blir det ultraljud för att kolla att kroppen stött ut allt ordentligt. Om det ultraljudet är som det ska kan vi börja försöka igen efter nästkommande mens. Även om det inte blir bebis 2015 som vi trodde, så ska jag fasiken bli gravid igen detta år i alla fall! Försöker att blicka framåt, men sorgen tränger förstås på ändå. Jag hoppas att ni andra blir gravida och att ni SLIPPER missfall. Det är banne mig värre än att inte bli gravid alls. Allt hopp och alla framtidsplaner grusade.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?